Reiau tema articolului trecut, în care mă refeream la o legătură subtilă cu metodele de marketing profitabil. Poate că unele dintre exemplele folosite sunt ”la mintea cocoșului”, însă le-am trecut în revistă fiindcă prea puțini oameni de afaceri aplică astfel de metode de marketing profitabil.

Revin la această temă pentru a continua cu câteva idei care să te ajute să stimulezi imaginația potențialilor clienți, astfel încât să le ușurezi decizia de cumpărare. În orice domeniu de activitate poți aplica instrumente care să ”netezească pârtia” spre achiziție. Astfel de instrumente sunt prinse în ceea ce experții prezentului numesc ”pâlnia vânzărilor”.

M-am referit la preferințele noastre pentru anumite culori, forme sau imagini, pe care le poți folosi în mod etic pentru a crea o relație cu publicul tău țintă înainte de a vinde. Unul dintre instrumentele pe care le poți pune în practică ia forma unui test pe care să-l propui spre rezolvare potențialilor tăi clienți. Sunt câteva criterii pe care e bine să le respecți, pentru a avea succes. Este important ca testul să fie amuzant, interesant, atractiv, ușor de parcurs și scurt. Gândește-te la un puzzle: pentru a-l rezolva ai nevoie de imaginea finală, să știi cum trebuie să arate rezultatul combinării pieselor acelui puzzle. Și, la fel de important, trebuie să ai toate piesele, pentru a putea compune acea imagine finală.

În funcție de domeniul tău de activitate, de produsele sau serviciile pe care le oferi și nevoile sau dorințele pe care le împlinesc produsele sau serviciile tale, testul poate consta în selectarea unor obiecte dintr-o mulțime dată de forme și culori sau poate consta într-o serie scurtă de întrebări ale căror răspunsuri să conducă spre formarea unor asocieri pozitive, spre descoperirea unor soluții, spre obținerea unor reacții ”Aha!” din partea potențialilor clienți.

Cu alte cuvinte, antrenează-i pe cei interesați de produsele sau serviciile tale într-un joc plăcut, interesant, ușor de asociat cu soluțiile pe care le oferi. Mă refer, de exemplu, la jocuri simple, cum este cel în care tragi cu arcul în imaginea unui candidat într-o campanie electorală, sau un joc de tip ”Tetris” în care suprapunerea unor piese conduce la o imagine finală a produsului pe care îl oferi (pot fi flori, dacă vinzi flori, produse cosmetice, jucării, bijuterii, etc.).

La început, legătura se face subtil cu metodele de marketing profitabil care conduc spre produsele sau serviciile tale, iar în final această legătură devine evidentă pentru oricine.