Discutam acum câteva săptămâni cu o doamnă despre o problemă de marketing profitabil legată de reputație. Pe scurt, datorită unor împrejurări nefericite, pe primul loc la rezultatele Google pentru căutarea după denumirea firmei tronează un forum plin de opinii negative.

Doamna cu care discutam dorea soluții pentru eliminarea sau măcar estomparea ecourilor negative, rămase de acum câțiva ani, care dăunează și acum afacerilor firmei sale.

Ei bine, zilele acestea David Frey a scris un articol exact pe această temă, propunând 6 remedii concrete pentru situații de acest gen, când reputația unei afaceri are de suferit. Soluțiile sunt foarte bine exprimate, clar și profesionist.

Firul roșu este următorul: ceea ce poți face, este să împingi opiniile negative cât mai departe, între rezultatele căutărilor Google, pe a doua sau chiar dincolo de a doua pagină de rezultate. Dacă speri sau cineva îți promite că va șterge sau va elimina complet ecourile negative, ei bine, ori te amăgești, ori este ilegal.

1. Roagă-ți prietenii și clienții devotați să scrie opinii pe același forum sau pe aceeași pagină de Internet pe care ești descris în mod negativ.  Să împărtășească lumii motivele pentru care te apreciază, te îndrăgesc și sunt încântați să te cunoască.

2. Dacă faci un calcul și daunele comerciale provocate de reputația negativă sunt considerabile, fă o investiție eficientă de marketing profitabil în achiziționarea domeniilor de Internet cu combinațiile și extensiile cele mai uzuale pentru numele tău sau al firmei tale (depinde cine este vizat direct de opiniile negative): numeprenume.com; numeprenume.eu; numeprenume.net; numeprenume.org; numeprenume.biz; nume-prenume.com și așa mai departe;

3. În același mod ca și mai sus, rezervă combinațiile dintre numele și prenumele tău în toate mediile de socializare creându-ți profile reale și conectându-le între ele (Facebook, Google+, Twitter, LinkedIn, YouTube, Flickr);

4. Creează pagini de Internet, diferite ca structură și conținut, cu informații despre tine, recomandări, referințe, portofoliu, acreditări și realizări personale pe fiecare dintre domeniile rezervate de tine conform punctului 2 de mai sus. Apoi, conectează-le între ele;

5. Acordă-ți timp pentru a găsi și selecta cât mai multe articole sau impresii pozitive la adresa ta sau a firmei tale și conectează-le cu profilele tale sociale și cu paginile tale de Internet;

6. În fine, creează câteva clipuri video cu tine și cu impresii pozitive ale altora despre tine, pune în etichetele clipurilor numele tău sau denumirea firmei, după caz, și încarcă-le pe YouTube și pe alte pagini de distribuție de videoclipuri.

Toate acestea vor contribui rapid la estomparea impresiilor negative, acordând importanță avalanșei de lucruri pozitive care îți întăresc și apără reputația.

Din păcate, trăim vremuri în care mass media este avidă de lucruri negative, iar Internetul – cel puțin motoarele de căutare – respectă tendința generală. Cu efort și folosind ideile de marketing profitabil de mai devreme, poți răsturna situația în favoarea ta, aruncând în subsolul clasamentelor acele părți negative dăunătoare.