Cum raspund cumparatorii la strategiile de marketing prin modele?

Ce inteleg cumparatorii cu ajutorul strategiilor de marketing prin modele? Ce atitudine adopta, in functie de gradul de satisfactie? Cat de valoroase sint aceste informatii pentru firme si cum sint folosite pentru a face imbunatatiri?
Atitudinea se educa, inclusiv la cumparatori.

De exemplu, in sport, un domeniu plin de marketing prin modele, atitudinea sportivilor influenteaza semnificativ comportamentul suporterilor, pana la extrem… sau pana la abandon.

Cele mai cunoscute marci din lume au apelat frecvent si continua sa foloseasca strategii de marketing prin modele: personalitati care promoveaza produsele si serviciile lor, se asociaza prin atitudine cu anumite valori pe care la reprezinta si le comunica, identificandu-se cu dorintele si idealurile cumparatorilor.

Deseori, disparitia unor modele se face printr-o inlocuire cu mesaje mai puternice, mai sustinute ca distribuire, cu impact vizual mai mare sau cu elemente de complexitate si efecte speciale menite sa captiveze rapid atentia celor vizati.

Cat de valoroasa este satisfactia cumparatorilor?

Conform unui studiu Marketing Sherpa prezentat aici (in engleza), 66% dintre cumparatorii multumiti vor continua, cu foarte mare probabilitate, sa cumpere produse si servicii de la o firma, in timp ce doar 8% dintre cei nemultumiti spun acest lucru.

Ce motive stau la baza acestor concluzii? Ce anume contribuie la cresterea satisfactiei consumatorilor? Pentru 57% dintre cei care au participat la acest studiu, conteaza standardele de calitate, la nivelul asteptarilor sau depasindu-le, faptul ca produsele au preturi rezonabile si incheierea unei tranzactii este convenabila, iar produsele si firma merita increderea cumparatorilor.

Pentru 53% conteaza faptul ca serviciile de asistenta pentru clienti sint foarte bune, iar 51% spun ca au primit exact ceea ce si-au dorit, iar 43% spun ca, atunci cand au aparut probleme, firma si-a dat silinta sa le rezolve cu scopul satisfacerii clientului.

Nemultumirile celor care s-au declarat nesatisfacuti au fost generate de calitatea redusa a serviciilor de asistenta pentru clienti in 44% dintre situatii, de lipsa unor experiente placute in relatia cu firma vanzatoare in 35% dintre cazuri sau de faptul ca, atunci cand apar probleme, firma nu se straduieste sa le rezolve cu scopul satisfacerii clientului, spun 30% dintre respondenti.

Studiul cuprinde 28 de grafice care ilustreaza astfel de concluzii si pot influenta alegerea celor mai benefice strategii de marketing prin modele cu atitudine. Atitudinea potrivita face diferenta. Unele spatii comerciale isi schimba foarte des profilul, iar atitudinea insuficient adecvata nevoilor clientilor este unul dintre motivele principale pentru inchiderea multor magazine.

Venind spre tema fierbinte a ultimelor luni, cand s-au descoperit incidente majore de securitate a informatiilor la unele dintre cele mai mari marci din lume, ca Facebook, Google+, British Airways, consumatorii nemultumiti care parasesc astfel de companii spun ca o fac si din cauza acestor incidente, din considerente de protectia mediului, pentru ca si-au format impresia ca firmele mint, nu se tin de promisiuni sau ascund activitati frauduloase sau… pentru atitudine aroganta!

De ce conteaza?

Pentru ca intelegerea cumparatorilor defineste succesul marketingului. Empatia are un rol esential, fiind dependenta de conditia ca fiecare cumparator vizat sa considere initierea unei relatii ca fiind convenabila. Maniera comunicarii, nivelul tehnologic, programul orar, politica de livrari – este necesar ca toate sa fie convenabile pentru publicul vizat.

Serviciile de asistenta pentru clienti au si ele un rol vital. Clientii adusi cu investitii consistente in marketing pot fi pierduti, daca asistenta pentru ei se afla sub cerintele acceptabile.

Imbunatatirea atitudinii incepe cu modele. Marketingul are o componenta interna foarte importanta, fiecare punct de contact cu clientul influenteaza relatia cu acesta, din punct de vedere al calitatii, valorii si duratei acesteia. Ce s-a schimbat in ultimii cinci ani? Poti citi si aici despre importanta satisfactiei cumparatorilor. Succes!