Intimitatea ta este tot mai mult agresata de amenintari invazive, inclusiv prin reclame care utilizeaza sunete de inalta frecventa, nedectabile de auzul uman, care urmaresc in mod clandestin comportamentul tau online, prin intermediul mai multor dispozitive, incluzand telefoane, aparate Tv, tablete si computere.

Fasciculele de sunet au fost incorporate in spoturi publicitare sau emit atunci cand utilizatorul intalneste o reclama difuzata printr-un browser. Dispozitivele din apropiere detecteaza si interpreteaza aceste sunete, fara ca ele sa fie percepute de auzul uman. Astfel, se fac asocieri si se urmaresc reactiile persoanei vizate – ce reclame urmareste, pentru cat timp, ce cauta, ce cumpara.

Deseori, un utilizator activeaza pana la cinci dispozitive in cursul unei zile, conectandu-se prin telefon, computer, tableta, dispozitive electronice de monitorizare a unor activitati cotidiene, platforme de jocuri electronice cu interfete de comunicare online sau in retea, RFID, Bluetooth sau wireless.

Combinarea fluxurilor de date diferite generate de dispozitive distincte permite oamenilor de marketing sa creioneze preferinte si comportamente caracteristice unui individ tratat ca subiect al informatiilor, culese in volum tot mai mare.

Dincolo de cookies si aplicatii instalate gratuit pe dispozitivele mobile, apar si emisiile de sunete nedetectabile de inalta frecventa sau de ultrasunete, pentru a te urmari si pentru a-ti cunoaste obiceiurile, preferintele, trasaturile de caracter.

Complexitatea combinatiilor nestiute realizate automat de astfel de tehnici de monitorizare este subiectul unor dezbateri aprise, avand ca subiect gradul de libertate al utilizatorilor si granita dreptului la intimitate, puternic amenintate de astfel de strategii.

De la aplicatii care refuza sa fie dezinstalate, amenintand dispozitivele Android, pana la preluarea controlului prin instalarea in directorul radacina si multiplicarea prin transmitere online si pe mai multe dispozitive, comportamentele abuzive speculeaza caracteristici legitime ale dispozitivelor si programelor electronice pe care le folosesti.

Amenintarea profita de nivelul de deschidere si accesibilitate acordat datelor si informatiilor pe care le trimiti si primesti in mod curent, in fiecare zi, online, prin dispozitivele electronice pe care le folosesti.

Te poti proteja, evitand contrafacerile si piratarile. Poti schimba cateva setari de siguranta, sacrificand putin din confortul aparent al conectarii permanente. Foloseste aparate si aplicatii originale. Fa curatenie frecvent in dispozitivele pe care le folosesti.

Oamenii de marketing actioneaza sub presiunea obiectivelor impuse de organizatiile din care fac parte, pentru ca rezultatele le asigura propria bunastare. Deseori, in fata unei decizii radicale, este sacrificat interesul clientului, cu atat mai mult cu cat naivitatea acestuia il face usor de manipulat.

Actioneaza in cunostinta de cauza. Esti expus, informatiile pe care le crezi intime, detalii de cont, fotografii personale, secrete din trecut – toate pot fi copiate si culese usor de programe electronice aparent inofensive, care le transmit fara sa stii catre oameni si firme de care n-ai auzit niciodata. Te poti proteja, insa este cazul s-o faci cat mai curand.

Se poate face marketing si altfel. Viitorul este al marketingului facut cu permisiunea ta, a clientului, cu date oferite voluntar. Culegerea si prelucrarea costa si dureaza mai mult. Insa diferenta merita.

Conteaza mai mult calitatea si sinceritatea relatiei dintre oamenii de marketing si tintele lor, care sint tot oameni, cu caldura proprie, emotii si trairi intime, cu secrete care le apartin exclusiv. Respectul pentru libertatea si intimitatea celorlalti presupune reciprocitate.