“Mon mec a moi

 il me parle d’aventures

et quand elles brillent dans ses yeux

j’pourrais passer la nuit

il parle d’amour

comme il parle des voitures…”

Modul in care se promoveaza marcile auto s-a schimbat radical in ultimii ani. Alegerea este tot mai mult influentata de criterii sofisticate, de combinatii inedite si de emotii si senzatii unice, inegalabile, spectaculoase (sau cum le mai lauda producatorii).

Orice asociere este permisa, aproape ca nu mai exista tabuuri. Totul tinde spre semnificatie, pe sensul din spatele atributelor si caracteristicilor brute – putere, demaraj, siguranta, consum, fiabilitate, aspect si asa mai departe.

Amicul meu muzician, incantat de spectacolul din Formula 1, posesor de permis de conducere (nu si de masina), ciclist fidel (in Anglia, pe piste amenajate), a remarcat acest clip de promovare original.

marketing eficient auto

Modelul promovat in aceasta reclama a avut vanzari dintre cele mai mari in Europa. Care a fost contributia la cresterea vanzarilor a unui marketing axat pe senzatii, pe ceea ce simti, avand aceasta masina?Clipul are mai bine de 6 ani vechime.

Cat de usor poate fi sa concepi o masina, care sa fie cumparata? Cata cafea consuma, intalniri cu departamentele financiar si de marketing? Iata alt videoclip de promovare, mai recent. Ce spune el?

marketing eficient dodge

In 2013, vanzarile de autoturisme si-au continuat declinul. Sustinerea unei marci cu vedete care o promoveaza sau cu reclame indraznete, senzoriale, curse auto si teste spectaculoase par toate insuficiente pentru a creste vanzarile.

Pentru 2014, o fotografie – care face cat o mie de cuvinte – a reusit sa obtina un impact urias pe Internet, promovand o marca auto aflata in crestere. Marketing eficient sau pur si simplu realitate indiscutabila?

Revenind: ce poti face la fel ca in industria auto, pentru un marketing eficient al propriilor tale produse sau servicii? Adica, dintre exemplele de mai sus, pe care le poti folosi, pentru a transmite emotii, senzatii si dorinta, catre publicul tau tinta?

Asa cum clipurile publicitare pentru marci auto se concentreaza acum pe emotii, tu ce poti transmite potentialilor tai cumparatori? De exemplu, in loc de 3,8 secunde de la 0 la 100 kmh acum viteza este inlocuita de senzatie.

Transforma caracteristicile produselor sau serviciilor tale in beneficii ravnite de publicul tau tinta. Transfera puterea motorului in mainile soferului, fa-o sa fie puterea lui, stapanita in siguranta, cu lejeritate si confort.

Una este sa asculti muzica motorului si cu totul altceva este sa vezi o reclama originala, in care un cor (da, voci omenesti) te ajuta sa-ti imaginezi si sa simti senzatiile percepute intr-o croaziera la bordul unei masini.

Pentru ca asocierea intre auto si paine poate deveni clasica, asemeni expresiei paine si circ, lansarea ei presupune axiomatic faptul ca painea se vinde fara nevoia unui marketing eficient. La fel, muzica se vinde foarte bine, chiar si in vreme de criza.

Industria de divertisment este in crestere, fie ca este vorba de film, televiziune sau spectacole in locatie, cum sint reprezentatiile de circ, concertele, piesele de teatru. Poate aici se afla cheia asocierii intre marcile auto si filmele de colectie sau simfoniile muzicale, clasice sau ad-hoc.

Sigur avea Patricia Kaas motive sa se planga de faptul ca iubitul vorbeste despre dragoste, ca despre masini (versurile din deschiderea acestui articol). Tu ce zici?