Ce soluții pot aplica întreprinzătorii aflați la început de drum spre un marketing profitabil? În acest context, care este importanța mixului de marketing?

Este esențial ca acesta să fie definit înainte de a porni la drum, pentru a avea șanse de succes, determinând clar cel puțin cele patru elemente esențiale: produsul, piața, promovarea și prețul.

De regulă, produsul sau pachetul de servicii pe care îl propui spre vânzare către potențiali cumpărători se conturează pe baza unei experiențe proprii a întreprinzătorului și a priceperii sale într-un anumit domeniu.

Prin urmare, majoritatea întreprinzătorilor spun: ”mă pricep să fac acest lucru, vreau să-l vând”. Apoi, următorul pas pe care îl fac este să definească piața – ”cui vând?”

Mulți întreprinzători încep cu definirea pieței, a cererii pentru un anumit produs sau pachet de servicii. Alegerea produsului se face în al doilea pas, pentru a profita de un vârf de cerere dintr-un anumit domeniu sau dintr-o anumită categorie de produse sau servicii.

Acest mod de lucru este specific celor care petrec mult timp studiind, analizând și comparând informații pe care le culeg în mod direct sau de pe Internet, cu referire la o anumită temă. Exemplul care îmi vine cel mai repede în minte este cel al curelor de slăbire.

Sînt atât de mulți oameni interesați de această temă, adică există o cerere uriașă pentru produse și servicii care să împlinească această dorință. Prin urmare, mulți întreprinzători fără experiență proprie sau o pricepere anume se lansează în astfel de afaceri cu succes. Ei vând produse, servicii sau cure în câțiva pași, care promit rezultatele dorite.

Așadar, în funcție de preferințele tale, la început vei defini fie piața căreia vrei să te adresezi, fie produsul sau serviciile pe care vrei să le vinzi. Oricum, vei începe cu unul dintre acești doi pași, fiindcă doar așa poți decide apoi cum plasezi produsul pe piață și la ce preț.

Atunci când te lansezi în afaceri, cele mai accesibile mijloace de promovare sunt cele gratuite, până când veniturile generate îți permit clădirea unui buget de promovare constantă. Internetul oferă multe posibilități gratuite de promovare și tot gratuit poți să te promovezi creând o listă cu persoanele pe care le cunoști, începând cu prietenii. Cât timp oferi beneficii, ai toate motivele să îi ajuți mai întâi pe ei.

Prețul presupune o discuție amplă, care implică inclusiv poziționarea ta pe piață. M-am mai referit la acest element al mixului de marketing aici. Eu îți recomand să pui mai mult accent pe valoarea pe care o oferi, decât pe preț. Aceasta este esența strategiilor de marketing profitabil.