Cine stie de ce, niste unii care organizeaza traininguri s-au gandit sa trimita un email (spam) cu urmatorul subiect: “Trebuie sa fii fraier, ca sa…

Exista oameni de vanzari sau marketing care resping apelurile clientilor catre telefonul mobil, atunci cand sint ocupati – lucru care s-ar putea sa-i deranjeze si sa periciliteze relatia.

Exista oameni de vanzari sau marketing care refuza banii clientilor sau spatiu de publicitate, oferit gratuit. Exista un panou publicitar, pe care o agentie de turism anunta ca ofera bonus “…doi copii gratuiti“.

Guy Kawasaki – un om cu multi discipoli, in ceea ce priveste eticheta si eficienta in comunicare si dezvoltare de afaceri – zice asa: “Usor sa critici de pe margine… intra in joc!

Oricui i se potriveste actiunea, stie diferenta dintre vorbe si fapte. Chibiti sint multi, inclusiv in marketing, nu doar in fotbal si alte sporturi. Acum ai ocazia sa treci de la idei la practica.

Pliantul cu care vrei sa te promovezi – online, din usa in usa sau la un targ ca TIBCO – are cateva elemente vitale. Importante sint toate, insa vitale sint cel putin trei – titlul, oferta, solicitarea de trecere la actiune.

[Paranteza dreapta: daca nu stii care sint celelalte, gasesti aici 9 ghiduri gratuite, care iti explica “De ce deseori marketingul esueaza si cum il poti remedia”. Le descarci, pur si simplu, fara sa fie nevoie sa te inscrii cu vreo adresa de email. Inchis paranteza].

Lucrand la un pliant de prezentare, iti va fi de ajutor sa apelezi la parerea verisoarei, a unui client (de preferat, fidel) sau a unui om din afara firmei, cu oarece experienta in vanzari. Zis si facut – apropo de fapte, dincolo de vorbele de chibit.

In cel mai rau caz, oricare dintre ei iti va oferi o opinie detasata, (mai) obiectiva, asa cum poate s-o exprime un om neimplicat emotional sau material in campania ta de promovare (n-are nimic de castigat sau de pierdut).

{Acolada: cand spui mai bine faceai asa… sau motivul pentru care tirajul presei tiparite scade dramatic este… ar fi bine sa te documentezi. Macar, evita sa fii axiomatic – evita sa dai lectii unor oameni care te-ar putea ajuta. Foloseste cifre, citeaza experti, argumenteaza. Inchis acolada}.

Se intampla sa auzi oameni cu experienta bogata la nivel de executie, care isi ofera serviciile la nivel de decizii strategice, invocand ca argument… vechimea.

Este necesara viziunea, pentru a concepe un automobil cu succes de piata, dincolo de experienta de 20 sau 50 de ani in design auto, mecanica auto sau… soferie. Faptul ca ai carnet de sofer de 22 de ani nu te face automat mecanic auto…

Dincolo de paradigma televiziunii de azi, prinsa in propria capcana a senzationalului – (televiziunile dau stiri socante, pentru ca asta vrea lumea sa vada sau lumea vede socuri pentru ca asta dau televiziunile) – decizia se poate lua usor pe cifre de trafic (audienta), atunci cand vrei sa promovezi un eveniment, un produs, etc. catre publicul tau tinta.

Unii oameni de marketing isi cunosc foarte bine publicul tinta (stiu cine intra in profil, stiu ce preferinte de culori, de vacanta, de tip de masina are) altii dau pe langa cu mare arta… si au impresia ca s-a miscat poarta!

Legand pliantele, evenimentele, televiziunile si celelalte exemple anterioare, in paranteze si acolade mai mult sau mai putin explicite: parada in miscare cere sa revii cu mesajele tale la publicul tau tinta.

S-ar putea sa ai ceva de vandut, insa momentul ales pentru campanie sa fie potrivit doar pentru unii dintre cei la care ajungi cu mesajul tau. Voi cumpara de la tine… cand va fi momentul potrivit pentru mine!

Daca te vei purta cu clientul asa cum isi doreste – sau chiar vei reusi sa-i depasesti asteptarile – va reveni si va trimite si alti cumparatori spre tine. Lasa stirile socante pentru altii. Exista destule studii psihologice si patologice pe tema aceasta…

P.S. Parada in miscare este explicata in ghidurile practice gratuite, de la linkurile de mai sus – este vorba despre cei care nu sint interesati azi, insa merita sa revii, fiindca vor fi interesati si vor cumpara de la tine maine sau luna viitoare.