Pawan Deshpande isi incepe articolul din Huffington Post cu o fraza cheie: “Pe masura ce oamenii de marketing continua sa investeasca in marketing de continut, multi se confrunta cu sarcina de a demonstra impactul continutului asupra rezultatelor financiare”.

Asadar, cum se masoara eficienta?

Unele indicii elementare se desprind din numarul de vizionari ale paginii, numarul de distribuiri in retele sociale. Cum poti sapa in profunzime? Gasesti aici 29 de indicatori din categorii diferite: indicatori de consum, de abonare, de angajament, de solicitari noi, de vanzari, productie, costuri.

In mare parte, astfel de indicatori se obtin folosind instrumente de automatizare a sistemului de marketing folosit. Exista zeci de softuri care usureaza munca oamenilor de marketing, masurand si monitorizand procesele si activitatile derulate.

Ceea ce conteaza, este sa determini dinainte relevanta acestor indicatori pentru tine si pentru afacerea ta. Astfel, vei putea sa-i urmaresti eficient, in functie de impactul asupra evolutiei vanzarilor fata de obiective.

Unii oameni de afaceri se raporteaza la indicatori care “suna bine”, fara relevanta insemnata. Stabilirea de la bun inceput a criteriilor contribuie la usurarea muncii echipelor de marketing si vanzari, cand isi masoara succesul.

Trei reguli esentiale stau la baza identificarii indicatorilor corecti

Acestea se aplica si afacerii tale, indiferent de domeniul de activitate sau marimea companiei, conform articolului publicat in Harvard Business Review de Linda J. Popky:

1. Indicatorii sa fie usor de inteles si utilizat. Echipele au nevoie sa distinga clar valorile si limitele de variatie permise, urmarind informatii identice in toate fazele procesului de generare de venituri, in mod uniform, in toate departamentele.

2. Datele sa fie usor de comparat. In practica, informatiile provin din locuri diferite si culegerea de date multiple poate influenta acuratetea de interpretare a rezultatelor, pentru perioade diferite ale ciclului de vanzari. Acest lucru se reflecta in procesarea electronica a datelor si in concluziile desprinse din bazele de date utilizate.

3. Informatiile furnizate de indicatori sa fie relevante, sa aiba impact si sa poata fi generatoare de actiuni. Este vital sa poti intelege cum afecteaza o schimbare a nivelului unui indicator actiunile viitoare si comportamentele clientilor.

Avand atat de multe date la dispozitie, este usor sa-ti pierzi concentrarea si sa masori ce nu trebuie, sa diluezi eficienta masuratorilor. Pentru unii poate fi mai importanta valoarea medie a unei achizitii, pentru altii, poate avea relevanta mai mare frecventa cu care revin clientii. Depinde de factori interni, specifici afacerii tale.

Programe automatizate pentru masurarea performantelor afacerii tale

In Forbes, Mark Templeman ofera cateva variante de raspuns la intrebarea “Care dintre ele este cel mai bun?” Raspunsul depinde de o multime de factori, analizati in articolul lui, in functie de propria experienta traita in cursul utilizarii acestor programe, ani la rand.

Comparand instrumentele folosite, le grupeaza in functie de costuri, functii, atuuri si slabiciuni. Clasamentul final este util, in masura in care informatiile au valabilitate azi, stiind ca permanent apar programe noi, gata oricand sa revolutioneze piata si sa lanseze noi tendinte.

Aceasta a fost povestea de azi, a indicatorilor si instrumentelor relevante, pentru cateva minute de lectura utila. Daca ti-a fost de folos, transmite-le si celor care crezi ca ar putea sa se bucure de informatiile descoperite de tine.