„Frumusețea se află în ochii privitorului”

Atunci când citești despre tendințe, ia seama la sursa informațiilor: este relevant ca situațiile descrise să se potrivească profilului tău de activitate, publicului tău țintă și circumstanțelor în care evoluezi.

Cele mai multe informații vin din piața nord-americană și doar unele dintre tendințele observate acolo rămân valabile și pentru conjuncturile din România. Unele au aplicabilitate parțială acum, altele se vor face simțite cu un decalaj temporal semnificativ.

Esențial este să-ți pui întrebări și să fii pregătit pentru ceea ce urmează. Să gândești anticipat câteva mutări, să faci un plan de rezervă, să ai resurse pentru a face față unor eventuale modificări sau apariții noi, fie printre preferințele cumpărătorilor, fie printre concurenți.

De această dată, despre 11 tendințe previzionate pentru 2015 scrie Avi Dan, un autor publicat de Forbes, una dintre sursele preferate de informații pentru oamenii de marketing, alături de Harvard Business Review și MarketingProfs.

instrumente de marketing

  • Transparența va deveni cel mai important instrument de marketing, iar puterea consumatorilor va fi exercitată cu multă influență.
  • Simplificarea – menționată și de sursele citate în articolele anterioare de pe acest blog – va contribui la un flux cu rapiditate crescută a ideilor, în grupuri cu funcționalitate în creștere.
  • Tehnologizarea va câștiga teren, atât prin automatizări ale proceselor de marketing, cât și prin sisteme și programe de măsurare a rezultatelor și evaluare a eficienței (ROI) campaniilor de promovare.
  • Personalizarea va prelua dominanța marketingului, în locul globalizării. Amprenta individuală va transforma modul de gândire inclusiv pentru mărci cu impact global, iar companiile vor descentraliza structurile, în favoarea influențelor locale și regionale.
  • Comunicarea internă va fi tot mai importantă, atât pentru a câștiga ambasadori ai mărcii printre angajați și distribuitori, cât și pentru transformarea clienților în militanți, susținători activi ai produselor, care se identifică atât cu valorile și viziunea companiei, cât și cu strategiile ei.

Despre celelalte tendințe poți citi în articolul original de aici. Iată o sugestie: pune aceste informații alături de ceea ce observi la giganți.

Un alt articol descrie evoluțiile din clasamentul celor mai puternice 2000 de companii din lume.

Recent, prognozele au fost date peste cap de anunțul cifrelor statistice, provenind de la Institutul Național de Statistică, cu privire la creșterea economică a României. Cu alte cuvinte, tendințele pot fi înșelătoare, așteptările pot fi greșite.

Unii dintre giganți au acționat împotriva curentului, pentru a câștiga. Printre cele 2000 de firme de top, 179 intră pentru prima oară în acest grup select, unele chiar cu salturi mari.

De asemenea, domeniile de activitate sînt dintre cele mai diverse – de la bănci la Facebook, de la țiței și aur la electronice și comerț cu amănuntul.

Urmărește cu un ochi, din când în când, ceea ce fac acești giganți: comunicate de presă, campanii de promovare, lansări pe piețe noi și așa mai departe. Ai ce învăța!

Fii cu ochii în patru: în curând, urmează un seminar de marketing profitabil, deschis tuturor. Participarea va fi contra cost, pentru a selecta strict oameni motivați, serioși și activi. Abonează-te la acest blog, pentru a avea acces la seminar în condiții privilegiate.