Ideile de marketing folosite de banci pot fi adaptate si puse in aplicare de orice afacere, indiferent de domeniul de activitate si de bugetul disponibil. In continuare, vei parcurge o selectie, extrasa dintr-un articol in limba engleza, disponibil aici.

In clasamentele investitiilor in publicitate pentru 2012, despre care poti citi aici, intre primele 20 de locuri se afla o singura banca. In acelasi articol, vei gasi si trimiteri la sumele alocate de cele patru banci, care au investit cel mai mult in publicitate.

1. Presara umor in mesajele telefonice de asteptare

Indiferent ca ai un magazin, un service, un salon de infrumusetare si asa mai departe, clientii tai s-ar putea simti mai bine, atunci cand suna pentru a cere informatii sau pentru a face o programare.

Schimba intampinarea banala “Pentru programari, apasati tasta 1, apelul dumneavoastra este important si va vom prelua imediat” cu un mesaj placut, care sa provoace zambete, buna dispozitie, comunicand degajat, chiar amuzant.

Poti concepe mici glume sau poante, in care sa introduci referiri la produsele sau serviciile tale, transformand mesajele de intampinare, adaugandu-le personalitate, stil si savoare, diferentiindu-te de alte firme.

In aceeasi nota, poti personaliza documentele pe care le dai clientilor – facturi, chitante, certificate de garantie – inclusiv prin decupaje amuzante sau origami, insufletind astfel documente care, altminteri, ari fi banale si ar trece neobservate.

 2. Transforma procedurile intr-un joc

Poate fi un de-a v-ati ascunselea sau puzzle antrenant, ghicitori, oferind indicii si recompense (puncte sau premii) pentru cei care intra in joc, fie online, fie in sala de asteptare, daca ai asa ceva.

Ai putea chiar sa creezi un joc electronic simplu sau o aplicatie pentru telefoane mobile, pe care clientii sa le utilizeze, atunci cand interactioneaza cu produsele sau serviciile tale. Foloseste mascote si jucarii, cantecele sau rime placute si simple.

 3. Ofera cadouri si surprize placute, ingenioase, personalizate

Gandeste-te la importanta gestului si la semnificatia unui cadou care spune multumesc, in numele firmei tale. Poate fi ceva care sa coste putin si sa aiba un impact urias, cu atat mai mult cu cat este un gest neasteptat.

Poti oferi un buchet de flori, un ceai, un pahar de vin sau de suc, o inghetata sau un baton de ciocolata, un bilet la film, un cupon valoric pentru produse sau servicii complementare, cum sint mostrele de parfum sau cosmetice.

 4. Organizeaza evenimente inedite

In functie de spatiul pe care il ai la dispozitie, poti sarbatori ziua de nastere a unui client, cu invitati surpriza, poti organiza o petrecere tematica sau vizionarea unui film, pe care sa-l proiectezi in magazinul tau.

Angajatii multor firme participa la tabere de team-building, consolidand spiritul de echipa intre colegi si urmarind imbunatatirea performantelor. Acelasi lucru poti face si cu un grup de clienti – favoriti sau selectati la intamplare.

 5. Foloseste oameni adevarati, obisnuiti, reprezentativi in marketingul tau

Dintre cele 101 idei din care am facut selectia, aceasta este, poate, cea mai importanta: pune oameni in marketingul tau, fie dintre angajati, fie dintre clienti, fie ambele.

Transforma-i in personaje, implica-i in actiuni reale – concursuri amuzante (intreceri atletice sau concursuri de idei, de desen sau de mima, jocuri video, etc.), pune-i in reclamele tale.

Vezi oportunitatile pe care le poti valorifica, apeland la ideile altora? Adapteaza-le pentru tine, cere opinii de la clientii tai, in mod periodic, pentru a afla ce modificari sau imbunatatiri si-ar dori sa faci. Ce te impiedica sa cresti eficienta cu care aplici ideile de marketing ale altora?