Iata cateva idei de guerilla marketing aici. Amuzante, socante sau ridicole, ele sint ilustrate cu actiuni video, ingenios asociate si individualizate.

Cate idei au esuat, pentru ca acestea cateva sa reuseasca? Cat au costat si ce venituri au generat?

1. Concepe concursuri asemanatoare celor de orientare turistica sau de completare a unui traseu prin gasirea indiciilor presarate pe o harta. Marcheaza indiciile cu logo-ul tau sau un semn distinctiv al produsului promovat.

Recompenseaza-i pe cei care le gasesc, cere-le sa le fotografieze si sa publice acest lucru pe pagina ta de Facebook sau pe website-ul tau. Le poti oferi autocolante, embleme, brelocuri, mascote sau premii colectionabile, specifice marcii tale.

2. Ofera produsul tau pentru utilizare gratuita. De exemplu, daca esti producator de mobila, amenajeaza un spatiu public cu masute si fotolii, oferind o cana de ceai fierbinte, care sa stearga impresia viscolului de afara.

3. Gaseste o asociere cu un joc foarte popular, cu o situatie comica sau cu situatii extreme. Poti folosi o calatorie cu balonul, o saritura cu coarda de la inaltime, o cursa de inot, in costume de pinguin…

4. Creeaza o multime spontana regizata (flash-mob) in jurul unui eveniment sau pentru o campanie proprie. De exemplu, o firma a distribuit pistoale cu apa, pornind o batalie molipsitoare cu zeci de oameni.

5. Creeaza reclame interactive – distribuie produsele tale intr-un mod inedit, raspunzand clientilor, dialogand cu ei, oferindu-le produse complementare.

Unde cauti inspiratie? Cum selectezi ceea ce crezi ca va contribui la atingerea (si depasirea) obiectivelor tale?

Cand vine vorba de idei care sa ti se potriveasca, decizia iti apartine

Uite, Forbes scrie aici despre o comunitate de peste 15,000 de oameni care impartasesc idei si exemple de campanii de succes din intreaga lume. Cele publicate sint filtrate, in functie de criterii de complexitate si ingeniozitate.

O campanie Microsoft a plasat in paginile revistei tiparite Forbes un router Wi-Fi, in genul mostrelor de creme cosmetice si parfumuri din revistele pentru femei.

O firma, care vinde produse alimentare in Brazilia, a montat tablete pe carucioarele de cumparaturi dintr-un mare magazin.

Un restaurant romanesc, auzind ca doi meseni vorbesc italiana, au schimbat muzica difuzata in surdina cu Al Bano, Toto Cutugno si Adriano Celentano.

Cand cumparatorii puneau un produs de-al firmei in carucior, afisajul tabletei indica retete si combinatii cu alte produse ale aceluiasi producator, din rafturile alaturate. Vanzarile magazinului au crescut cu 70%.

O alta sursa foarte utila pentru idei de marketing de continut

Gasesti aici o serie de 20 de idei, unele insotite de clipuri video scurte, care iti vor explica ce este marketingul de continut.

Articolul iti arata ce pasi sa urmezi, recomandari, idei si strategii pe care sa le iei in considerare. Le poti parcurge pe toate odata sau le poti pastra pentru mai tarziu, stocandu-le in seiful tau cu idei de rezerva.

Resursele au farmecul lor, pentru ca provin de la experti diferiti si sint (aproape) imune la trecerea timpului, permitandu-ti sa le automatizezi intr-un sistem functional.

De exemplu, oameni de la Intel, SAS si SAP impartasesc ideile de marketing de continut pe care le aplica, de la planificarea strategica, pana la aplicarea ei si masurarea impactului.

Daca esti printre cei care prefera sa lucreze cu idei de guerilla marketing, un mic avertisment de final: atentie la obiectivul mesajului, ce intentionezi sa obtii de la publicul vizat?

Unele reclame neobisnuite, extravagante si cu totul originale reusesc sa-i uimeasca pe oameni, sa le starneasca admiratia, uluirea sau consternarea. Tu vrei sa vinzi produsul si serviciile tale sau vrei doar sa uimesti?

Exista sloganuri, care sint usor de tinut minte, unele melodii din reclame sint fredonate cu amuzament in spatii publice. Exista oare si o asociere constienta cu marca promovata prin acele cascadorii de marketing?

Totul este sa pui aceste idei in aplicare corect, intr-un mod eficient, indiferent de unde le preiei, ca platesti pentru ele sau provin din surse gratuite. Multi intreprinzatori se sperie de lipsa de timp sau de lipsa de bani pentru a trece la actiune.