Pentru astazi ti-am pregatit cateva “pastile”, un fel de “fii original si fa alte greseli de marketing decat cele pe care le-am facut eu si pe care ti le povestesc aici”.

Ma rog, treaba ta ce faci, sa nu zici ca nu te-am prevenit. De ce pastile? Pentru ca tusesc eu si aud si vecinii cum tusesc, si acasa si la birou. In fine, mie imi trece… daca stii bancul!

Pastilele n-au legatura intre ele, cel putin nu direct, doar ca sint, intr-un fel sau altul, implicat in ele si au un fir rosu destul de usor de urmarit.

Acum ceva timp, nu prea mult, m-am trezit cu masina zgariata temeinic pe lateral, de la aripa din fata si pana la aripa din spate, desi parcasem in acelasi loc in care parchez de ani buni. Asadar, nu putea fi vreun vecin deranjat ca i-am ocupat mosiaAsta-i viata, mi-am spus, intrebandu-ma ce solutii am. Desi am CASCO, n-am apelat la asigurare – prima greseala.

Am sunat la un service auto, la amici, intr-un final am dat de urma unei firme care vinde vopsea-spray pe coduri, in functie de caroseria masinii, am cumparat un tub si o sticluta cu pensula, m-am uitat la cateva videoclipuri pe YouTube, sa vad cum se face si m-am pus pe treaba. A iesit aiurea, am izolat portiunile zgariate, insa dunga este vizibila, mai ales cand bate si lumina pe masina. Atat m-am priceput, asta este rezultatul – a doua greseala.

Interesant este ca, tot atunci, proprietarul unui service auto a vrut sa ne intalnim, sa discutam despre modalitati in care l-as putea ajuta cu priceperea mea in domeniul marketingului profitabil si cresterii vanzarilor. Spatiul pe care il ocupa amplasamentul service-ului este divizat in doua zone apropiate, la circa 200 de metri una de cealalta. Punctul forte, printre serviciile pe care le ofera, este tocmai vopsitoria auto.

Pentru ca i-am facut cateva propuneri in cursul intalnirii, ma asteptam sa revina cu un telefon sau mesaj in care sa-mi spuna ce decizie a luat, daca a luat vreuna. A treia greseala“ma asteptam”. Este o expresie pasiva, pe care o folosim cam toti, mai mult sau mai putin constient, atunci cand oferim ceva, cand vindem ceva – fie la propriu, fie la figurat (“Va mai asteptam pe la noi!”, “Astept un telefon de la tine” s.a.m.d.).

Saptamana trecuta am participat la un eveniment, care ar fi trebuit sa reprezinte o buna ocazie de networking. Din pacate, deja imi dadea tarcoale tusea. Asa ca, atunci cand m-am ridicat pentru a adresa intrebari celor care facusera prezentari, am avut o prestatie cel mult mediocra – alta greseala.

Nu lua microfonul, daca nu esti in stare sa vorbesti normal. Poti fi perceput distorsionat, nu numai in ceea ce priveste cuvintele rostite si sensul lor, ci si in ceea ce priveste bunele tale intentii (poti fi perceput ca tendentios, acuzator, insinuant sau de-a dreptul carcotas).

Ideea era sa adresez intrebari atat cu scopul de a afla raspunsurile, cat si cu alt scop, care viza intentia de a lucra la extinderea retelei de contacte, in pauzele evenimentului. In fine, am plecat mai devreme, fiindca incepusem sa simt tot mai multa iritare – si nu ma refer doar la tuse (inca o greseala: cand tusesti, evita sa vorbesti prea mult si prea tare, evita fumul, curentii de aer rece si ceilalti factori, care numai bine nu-ti pot face).

In final, intrebarea de totul sau nimic: ai prins firul rosu? Iata-l:

–          Evita factorii, mediile si actiunile care iti pot dauna (fum-tuse, vorbit-tuse-raguseala) atunci cand esti in cursul unei actiuni de vanzare, marketing sau simpla promovare, mai ales cand lucrezi la cladirea de relatii noi;

–          Evita expresiile pasive si inlocuieste-le cu formulari active, stimulative, atractive, care aduc intotdeauna rezultate mai bune, prin simplul fapt ca genereaza mai multe raspunsuri;

–          Rezultatele vor fi mult mai bune cand vei face numai lucrurile ce-ti ies cel mai bine, la care te pricepi si-ti plac, lasandu-i pe specialisti sa faca restul pentru tine (deci, evita sa-ti vopsesti singur masina… sau asuma-ti riscurile!).

Te invit (uite o capcana mica) sa comentezi, propunand si tu formulari active pentru cateva dintre expresiile pasive pe care le cunosti (inclusiv in loc de “va asteptam”), ca tot am avut parte de cacealmaua “Vinerea Neagra” a vanzarilor. Ma dezic cu dispret de astfel de manipulari, hai sa-i curatam dintre noi pe smecherasii ascunsi sub umbrela “ofertelor senzationale” gaunoase.

Si inca un lucru: daca simti ca ai nevoie de ajutor sa-ti cresti vanzarile, cheama-ma in ajutor.  Hai sa incepem cu ceva gratuit – recomandarile de mai sus sint cat se poate de serioase!