Cei mai multi oameni folosesc Google pentru cautari si Gmail pentru posta electronica (stiu ca exista si Yahoo, departe pe locul doi, ca si alti furnizori… insa azi ma refer la Gmail). Gorila de 200 de tone (exagerez) isi striveste concurentii…

Casuta ta de mesaje Gmail tocmai si-a schimbat aspectul (de cateva zile). Am preluat pe Facebook un mesaj despre asta, in engleza, acum extrag din el paragrafe, pe care le traduc). Crezi ca iti simplifica viata?

Noua infatisare Gmail iti pune in fata, adica in primele randuri, reclame care seamana cu mesajele obisnuite. Practic, este o noua forma de publicitate, un mod de a ocoli regulile obisnuite si asteptarile  de pana acum ale cititorilor.

Seamana cu mesajele promotionale de pe Facebook, se disting printr-un fundal usor diferit si simboluri in linia de subiect. Este sectiunea dedicata promotiilor. Pentru un om de marketing, poate fi o alternativa interesanta. Ce zice un utilizator?

Pe de o parte, acum cititorul poate pur si simplu sa ignore sectiunea de promotii. Pe de alta parte, pot aparea solutii care sa creasca eficienta marketingului prin email, desi poate parea o strategie depasita, imbatranita.

Conform unui articol din Time, un studiu recent arata ca 80% dintre vanzatorii retail spun ca au de gand sa aloce mai multi bani email-marketingului.

Desi poate parea enervanta, aglomerarea mesajelor de promovare in casuta de email este perceputa ca fiind mai putin deranjanta ca acum cativa ani.

Conform studiului Forrester, 44% dintre consumatori stergeau automat reclamele primite prin email in 2012, fata de 59% in 2010.

In timp ce 49% dintre consumatorii chestionati spuneau ca au primit prea multe mesaje promotionale prin email in 2010, doar 40% mai spuneau acest lucru anul trecut.

Atat oamenii de marketing cat si consumatorii folosesc acum mai inteligent comunicarea prin email. Mesajele personalizate si specifice au luat locul ofertelor generale, aruncate la gramada, catre destinatari necunoscuti.

Modul in care s-a redesenat casuta de email a fost considerat un cosmar de cei de la MIT Technology Review, pentru ca mesajele nu mai pot fi vazute imediat de destinatar, daca se muta intr-o sectiune separata, a promotiilor.

In paranteza fie spus, este unul dintre motivele pentru care le-am recomandat abonatilor activi ai buletinului periodic informativ sa opteze pentru acest blog.

Asadar, daca majoritatea destinatarilor dintr-o lista de abonati au adrese de Gmail (in curand, probabil, Yahoo va face ceva asemanator), s-a constatat ca mesajele de marketing primesc mai putina atentie, decat inaintea modificarilor.

Pe de alta parte, cei care isi doresc cu adevarat sa primeasca mesaje promotionale, oferte si campanii de Gmail marketing, inclusiv buletine informative, pot acum sa le gaseasca grupate, separat, fara sa mai caute intr-o mare de mesaje amestecate, din surse diferite.

Un alt articol face cateva constatari in ceea ce priveste rata de deschidere a mesajelor, dupa aparitia modificarilor. Tot acolo, poti gasi si cateva recomandari pentru email marketing.

Daca folosesti metode de email marketing, poti extinde perioada campaniilor, prelungind timpul in care poti primi raspunsuri. Poti folosi continut dinamic, actualizand oferta, la fiecare deschidere a mesajului.

De asemenea, poti sa-i rogi pe abonati sa marcheze mesajele tale, astfel incat sa fie livrate in sectiunea principala de mesaje. Cel putin deocamdata, ar fi bine ca micii intreprinzatori sa se abtina de la modificari majore in strategiile de promovare.

Pe tine cum te afecteaza aceasta modificare?

Eu am renuntat la sectiunile diferite din noul Gmail de la bun inceput. Mi-am creat propriile sectiuni si filtre, pentru ca prefer sa aleg eu, decat sa aleaga un robot (sau mai multi), care imi studiaza comportamentul si preferintele online.

Daca esti de parere ca articolul are un subiect interesant, distribuie-l si prietenilor tai, care s-ar bucura de o astfel de lectura de cateva minute.

Cand vrei mai multe detalii sau sa pui o intrebare pe teme de marketing, stii ce sa faci: comenteaza!