Inainte de a relua firul articolului despre un flux de idei necesar oricarei firme, ca metoda importanta de marketing profitabil, permite-mi cateva paranteze. In primul rand, insist un pic asupra evidentei – acest articol exprima doar o parere, decizia de a face sau nu ceva intr-un anume fel iti apartine in intregime.

Eu asa am simtit, asa am facut si a functionat. Insa am avut succes doar dupa ce am trecut prin multe incercari, dupa ce am citit mult, dupa ce am invatat din toate. Si eu am procedat gresit, inainte de a proceda corect. Tu poti evita chinul, poti scurta drumul spre rezultatele pe care ti le doresti.

Apoi, fiecare om simte, gandeste si face lucrurile in felul sau. Pot exista si alti pasi, pot exista si alte metode. Ideile sunt vitale, precum sangele care iti curge prin vene. Fara un flux de idei, orice afacere piere. Mai intai, gandeste de unul singur. Genereaza-le. Provoaca-i si pe altii sa le genereze. Fa-le sa circule. Da-le drumul sa zboare si studiaza-le zborul. Unele se vor roti, bezmetice, in cercuri inchise. Altele vor urca in vazduh. Invata.

Apoi, roaga fiecare persoana sa genereze propriile idei, inainte ca grupul sa se reuneasca. Este extraordinar ca oamenii sa-si poata forma si formula propriile idei, fara a fi influentati de altii. Apoi, cere fiecaruia sa-ti transmita ideile sale cele mai bune. Grupeaza cele mai bune idei intr-un singur document si apoi trimite acest document fiecarui membru al grupului.

Inainte ca grupul sa se reuneasca, roaga fiecare persoana sa-si ia notite despre ideile din document care apartin altora. Spune-le sa caute posibile avantaje sau dezavantaje pentru fiecare dintre acestea. Roaga-le sa le puna intr-un clasament, fara sa fie foarte critici fata de vreo idee anume. Odata ce toti acesti pasi au fost parcursi complet, este timpul ca grupul sa se reuneasca.

In fine, odata reunit grupul pentru a discuta ideile, cere fiecarei persoane sa faca sugestii pentru ideile care sunt cele mai promitatoare. Apoi, dezbateti parerile pro si contra, cerand argumente. Pentru ca fiecare persoana din grup a studiat dinainte lista de idei, atunci cand gasiti o solutie impreuna grupul va fi mai inclinat sa sustina rezultatele. Este mai usor, de obicei, sa obtii acordul grupului, consimtamantul tuturor, daca fiecare membru simte ca face parte din proces.

In timpul acestui proces de brainstorming ai cele mai multe sanse sa gasesti cele mai bune solutii. Echipa constituie nucleul afacerii tale, in zilele noastre, zi de zi. Sesiunile de concepere si dezbatere de idei, menite sa creeze impreuna strategii de crestere, fac ca grupul sa fie partas la succes.