Azi noapte, prietenii de la Clausweb au lucrat la depanarea paginilor de Internet pe care le gazduiesc pentru marketing profitabil. A fost nevoie sa le scoata de pe o lista de spam, unde ne-a reclamat vreun binevoitor.

Listarea ca spammer m-a impiedicat sa raspund celor care au cerut cartile, asadar…

Telegrafic:

#1. multumiri celor care solicita cele 9 carti GRATUITE, inca putintica rabdare, pana se depaneaza si se deretica prin toate cotloanele paginilor de Internet…

#2. multumiri malitiosilor superiori si celor care inteleg (si aplica) gresit ceea ce impartasesc: este de invatat si (mai ales) din greseli: vinovat!

 

#3. atentie: cei care trimit o propunere (si scriu “propunere” in subiectul mesajului): o regula de email marketing cere sa faci imediat legatura intre subiect si continut (daca ceri cititorului sa faca eforturi suplimentare, munca de detectiv, ai sanse mari sa-l pierzi).

Asadar, cand scrii “propunere“, nu-l trimite pe cititor in alta parte (in attachment) s-o descopere, descrie-i propunerea! Am primit mai multe mesaje cu astfel de greseli, zilele trecute, de la directori de marketing in cautare de sponsori, parteneri, etc.

#4. O statistica asupra careia mi-a atras atentia Cristina printr-un comentariu nepublicat, spune ca mesajele trimise intre 9.00 – 13.00, de martea pana joia au o probabilitate mai mare de a fi deschise si citite.

N-am publicat comentariul, pentru ca nu cita o sursa (vezi regula #5, mai jos) si includea un link catre propriul site (se mai obisnuieste, insa deocamdata nu ne cunoastem suficient de bine, ok?) Multumesc, Cristina!

#5.  Cand folosesti (te referi la) concluzii ale unor studii, statistici, date si informatii din surse externe, este de preferat (deontologic, se poate spune) sa indici (sa citezi) sursele – iti creste si credibilitatea.

(Pentru comentariul Cristinei de mai sus: o sursa care confirma afirmatia este blogul Mailchimp, unul dintre cei mai mari furnizori de servicii de email marketing (la care apelez si eu).

ATENTIE MARE!

Niciuna dintre reguli nu este universal valabila! Nici macar aceea referitoare la orele si zilele potrivite pentru trimiterea mesajelor – exista diferente mari, in functie de domeniul de activitate, de publicul tinta, zona geografica, frecventa mesajelor, etc., etc., etc.

#6. Este mai sanatos sa cladesti o lista proprie de destinatari pentru mesajele tale de promovare prin email, decat sa inchiriezi baze de date externe.

Aici se pot enumera multe argumente. El fugitivo: la listele inchiriate, controlul este minim, rata de bounce este mare spre uriasa, apar plangeri de spam (justificate), lipseste relatia, caldura, empatia dintre expeditor si destinatari (ba, din contra…)

#7. Cand ceri ceva (de exemplu, ceri 9 carti gratuite), ofera motive convingatoare, fa o oferta irezistibila, genereaza reactia dorita, eliminand (anticipand) obstacolele.

Cel care citeste mesajul tau poate apasa usor pe un buton care sa stearga mesajul tau, in doar cateva secunde. De ce?

Pentru ca are, probabil, zeci de mesaje noi, in fiecare zi si alege pe care sa le citeasca, in functie de cat de interesante sint… subiectele (motivele, beneficiile, ofertele, etc.).

Inca o data: multumiri pentru sugestii si mesaje, urmeaza sa primesti (daca le-ai cerut) si cele 9 carti promise, in maxim 5 zile! Ai ceva de adaugat? Da-i bice, la comentarii, inainte!

P.S.: Iata sursele de informare, accesibile mai jos

http://www.marketingprofs.com/charts/2013/11228/the-most-effective-keywords-in-email-subject-lines?adref=nlt072213

http://blogs.salesforce.com/company/2013/07/email-marketing-stats.html

http://digitalmarketer.com/grab-your-subscribers-attention-beyond-the-subject-line/

https://www.mailermailer.com/resources/metrics/index.rwp

http://www.icontact.com/blog/optimize-your-email-newsletters-to-increase-leads-and-boost-the-sales-cycle/