Raspunsul difera, in functie de cititor si de moment. Pentru unii, este foarte profitabil sa se promoveze prin email marketing, judecand dupa numarul tot mai mare de mesaje “spam” care circula. Pentru altii, aceasta metoda este inutila, pentru ca volumul de munca poate fi urias, iar rata de conversie poate fi minuscula…

Adevarul este subiectiv, atunci cand citesti orice despre email marketing… si oricand cineva emite o opinie. Truismele pot fi periculoase, mai ales cand sint aparate de platosa unei aparente majoritati. Dincolo de filosofie, consulta acele surse de informare cu care esti pe aceeasi lungime de unda…

Cine s-a abonat?

Daca ai incercat sa te abonezi la acest blog si acum recitesti acest articol: iertare! S-au adunat erori tehnice, care au limitat accesul doritorilor. Poti incerca iar, cu mai multe sanse de reusita.

Iata legatura cu subiectul de azi – email marketing: unii abonati renunta sa mai primeasca articolele prin email, indiferent de motiv, apoi raporteaza adresa de email sau domeniul blogului ca fiind sursa de spam. Urmeaza o trecere automata pe o lista de supraveghere sau chiar blocarea accesului. Simplu.

Cantitate versus calitate: distribuirea articolelor prin Facebook atrage un numar mai mare de curiosi. Insa, daca parasesc pagina (articolul) dupa doar cateva secunde, creste rata de abandon (bounce). Consecinta este “depunctarea” paginii respective de Internet.

Cat % dintre emailuri mai citesti?

Distribuirea de mesaje comerciale nesolicitate este ieftina (s-ar zice chiar gratuita) prin email marketing. Costa ceva timp conceperea mesajului, este nevoie de o lista de adrese, insa expedierea se face cu viteza luminii, cu un simplu clic.

Iata de ce, pentru ca sint tot mai multe mesaje nesolicitate, se inaspresc si criteriile de filtrare pentru articolele si notificarile trimise prin email. Uneori, este suficient ca un mesaj sa aiba “email marketing” in subiect si este aruncat, automat, in “trash” sau “spam” (adica, la gunoi).

Iata o explicatie pentru filtrarea severa a incercarilor de abonare… la care se adauga filtrele generale pentru adrese care par sa apartina mai degraba unor roboti, fiind create deliberat pentru a genera comentarii de tip spam.

Accesorii pentru email marketing

Orice pagina de Internet, generata cu ajutorul unei platforme de blogging, vine cu diverse anexe – pluginuri, accesorii, apendici, extensii sau cum le mai zice fiecare – iar acestea au de jucat cate un rol mic, intr-un ansamblu mare.

Astfel de programe au, la randul lor, impact asupra abonatilor si vizitatorilor ocazionali ai blogurilor sau paginilor de Internet. Incep concesiile: unele ratiuni de securitate sau confidentialitate sint sacrificate pentru a mari viteza de acces la site…

Altfel, pierzi din vizibilitate. Conteaza cati abonati primesc mesajele, cati le sterg automat, cati le deschid, cati le dau mai departe si altora, cati le raporteaza ca spam, cati dau clic pe linkurile din continut, cat timp ramane deschis mesajul…

O multime de informatii, prezentate ca statistici, cu indici procentuali, contribuie la distribuirea mai eficienta a fiecarei sarje ulterioare de mesaje transmise automat, prin email marketing.

Strategii si instrumente de email marketing

O constatare: inserarea unui clip video intr-un mesaj trimis prin email marketing creste rata de clic. Asa spune si articolul (in limba engleza) de aici.

Un astfel de exemplu video, cu 11 imbunatatiri pentru campaniile tale de email marketing, poti vedea mai jos:

11 imbunatatiri pentru email marketing

Alte strategii si instrumente poti gasi in acest grafic. Explicatiile sint vizuale si pot fi preluate destul de usor in orice campanie. Conversiile din email marketing sint mai bune decat in social media.

Google este uriasul, la umbra caruia greu mai creste ceva pe Internet, in ziua de azi. Ofera multe instrumente, insa si cere multe compromisuri, culegand informatii, distribuind publicitate in casuta de email, conditionand, uneori, accesul.

Cat timp este gratuit, cine poate comenta, ca doar este o actiune voluntara, compromisurile pot fi evitate, renuntand la serviciile oferite… insa comoditatea creeaza dependenta!

Asadar, in concluzie: mesajele trimise prin email marketing sint inca eficiente, n-au murit, nu agonizeaza. Pentru unii, au mai mult succes decat pentru altii. Cei care urmaresc statisticile si fac ajustari frecvente au avantaje clare. Cei care grupeaza mai multe instrumente de analiza trec in fata celorlalti.

Cei care respecta regulile, pe termen lung, au de castigat. Cei care sar de la un server la altul, bombardand cu “spam” multimi de necunoscuti, isi creeaza o reputatie. Va fi greu sa o curete, indiferent cati bani aduna.

Daca primesti mesaje “spam”, apara-te eficient de abuzurile comise prin email marketing. Poti fi chiar expus unor virusi electronici sau chiar furtului de date personale, deschizand mesaje nesolicitate.

Daca este prea bun ca sa fie adevarat (momeala din subiectul mesajului), fugi repede si departe! Sterge mesajul si evita necunoscutii, chiar si in mediu electronic. Cel putin, trateaza-i cu circumspectie…

Tu ce zici?