Potrivirea mesajului cu publicul tinta este cea mai importanta

Este important sa stii cu certitudine cat de mult contezi pe partea online a promovarii – email, buletine informative periodice, promovare prin social media – astfel incat sa te intalnesti eficient cu publicul tau tinta.

Informatiile certe sint o resursa pretioasa, dincolo de orice presupuneri sau tendinte subiective si temporare. Cele mai sigure informatii provin din cercetari de piata, iar studiul cel mai bun este cel pe care-l faci chiar tu, pe publicul tau tinta.

Unele informatii generale pot fi valabile, prin extensie, pentru tine si pentru publicul tau tinta. Filtrarea si adaptarea criteriilor de interpretare conteaza enorm, cu impact urias asupra rezultatelor finale.

Aici te poti documenta despre cuvintele care vand prin email si cele care genereaza respingere. Aici poti descoperi motive pentru utilizarea buletinelor informative periodice. Insa, cum combini in mod optim aceste informatii?

Iata si alte noutati: emailurile care contineau cuvantul “tu” in subiect au fost deschise cu 5% mai putin decat cele care nu contineau acest cuvant. Mesajele cu cuvantul “gratuit” in subiect au fost deschise cu 10% mai mult decat cele fara acest cuvant.

Cuvantul “maine” inclus in subiectul mesajului atrage 10% mai multe deschideri decat pentru mesajele care nu includ acest cuvant. Cuvantul “intalnire” reduce rata de deschidere cu 7%. Mesajele fara niciun cuvant in subiect au fost deschide cu 8% mai mult decat cele cu subiect.

Acestea si alte informatii detaliate se afla aici, in limba engleza. Articolul se incheie cu o serie de recomandari pentru titluri eficiente, pe care sa le utilizezi in subiectele mesajelor transmise de tine prin email.

Acestor subiecte li se adauga exemple cu fraze de deschidere si chiar text pentru mesajul insusi. Ca intotdeauna, exista si variabile: conteaza cat de puternica este legatura intre expeditor si recipient, ora si ziua cand se transmite mesajul si alte variabile, pe care le controlezi mai mult sau mai putin.

Orice cuvinte ai insera sau omite, relevanta lor este strict legata de preferintele publicului tau tinta. Informatiile de mai sus au validitate limitata, ele fiind rezultatul unor cercetari generaliste, facute de Gmail si Apple.

Tu poti descoperi cu totul altele pentru clientii tai: important este sa identifici importanta lor, sa faci distinctie intre cele preferate si cele respinse de cei carora te adresezi cu mesajele tale de promovare. Este suficient sa testezi si sa observi.

Aceste lucruri se pot deprinde prin antrenament, se pot automatiza in cadrul unui sistem de marketing, se pot urmari, ajusta si adapta afacerii tale. Crezi ca meriti mai mult? Cere mai mult!