“Cutremur in social media!” Inca unul? Cred ca sint cateva cutremure in fiecare zi pe Facebook, Twitter, Pinterest, Instagram, LinkedIn, MySpace, Hi5 si ce alte platforme or mai fi.

Facebook anunta frecvent noi modificari pentru fluxul de informatii si modul de afisare de pe aceasta platforma de interactiuni sociale. Ce sa fie, ce sa fie?

Speculatii, zvonuri, rumoare… sa fie o strategie de marketing, menita sa atraga atentia, sa genereze emotie si sa stranga un numar cat mai mare de curiosi, interesati sa afle despre ce este vorba?

In fiecare an au loc reuniuni ample, dedicate marketingului online, la care participa mii de oameni! In Bucuresti urmeaza o serie de evenimente dedicate marketingului digital. Pleiade de experti si curiosi participa la schimburi de informatii si experiente.

Gradul de utilitate se testeaza dupa evenimente, fie ca este vorba de conferinte, de forumuri, sesiuni de comunicari, conferinte de presa, seminarii sau reuniuni, cu vorbitori mai mult sau mai putin experimentati.

Alege in cunostinta de cauza, tu decizi ce recomandari urmezi.

Iata primele 9 din 30 de prejudecati de la experti din social media, extrase dintr-un articol publicat de HubSpot. Originalul este aici.social media printre experti

Asadar, ce recomandari fac unii experti:

1. Trebuie sa fii prezent pe toate retelele si platformele social media

Mai ales daca ai timp putin si resurse limitate, daca te intinzi mai mult decat ti-e plapuma, de dragul prezentei pe fiecare site social media, te asteapta zile grele. Poti experimenta, testa si verifica mai multe variante.

Alege ceea ce ti se potriveste, ceea ce observi ca functioneaza cel mai bine pentru tine, incepe acolo unde se afla cea mai mare parte din publicul tau. Ai sanse mai mari pe Facebook, LinkedIn si Twitter (fie si doar prin marime).

2. Concentreaza-te pe Facebook

…sau pe LinkedIn sau pe Twitter… sau pe oricare. Fie, poti sa te concentrezi, insa tu stii cel mai bine pe care dintre platformele social media iti merge cel mai bine.

Evita sa pui toate ouale intr-un singur cos. Asa cum este riscant sa depinzi de un singur client, evita sa depinzi de o singura platforma de promovare. Concentrarea este altceva decat exclusivitatea.

3. Nu-ti mai trebuie email

Sa fim seriosi, cati dintre utilizatorii de Facebook, Twitter, LinkedIn si asa mai departe au renuntat la casutele de email? Platformele social media si emailul functioneaza in paralel.

Comunicarea online prin social media este instantanee. Totusi, pentru a crea un cont Facebook ai nevoie de o adresa de email, iar unele persoane prefera emailul pentru comunicari de un anumit gen.

4. Social media = noua SEO

Din anumite puncte de vedere, poate fi adevarat. Vestile circula rapid, insa unele functii SEO si unele strategii SEO, mai ales pe termen lung si automate, sint greu de inlocuit.

Pe acest blog, mai poti gasi si alte articole despre SEO inbound si outbound. Astfel de strategii se aplica in paralel cu cele specifice social media, sint complementare, fara sa se elimine reciproc.

5. Poti automatiza totul

Sigur, o afirmatie pe care, poate, multe firme si-ar dori sa o creada. Automatizarea ar economisi timp si ar costa mult mai putin. Pazea! Ai de a face cu oameni. Au mirosul fin si detecteaza usor tot ce este artifical.

Automatizarea = relatii artificiale. Vei putea automatiza totul cand vom vorbi despre social media pentru roboti si masini. Poate nici macar atunci, daca inteligenta artificiala evolueaza in acelasi ritm!

6. Trimite automat mesaje directe catre fanii tai

Da, fa-o… cand fanii tai sint toti roboti, depersonalizati si lipsiti de sentimente si emotii. Exista reguli de eticheta si in social media, spamul este o insulta iar mesajele automate sint pe aceeasi craca.

7. Foloseste cuvinte populare in tweet – #hashtaguri

Da, daca vrei sa fii ocolit de toata lumea. Piraterie curata, preluarea unor etichete doar de dragul circulatiei este lipsita de haz, de eficienta si de… orice urma de bun simt. Foloseste doar ce are legatura cu subiectul mesajului. Atat.

8. Potentialii tai clienti nu folosesc social media, asa ca nu-ti bate capul

Ma rog, articolul original are si sursa, eu iti spun ca exista cel putin un studiu care concluzioneaza ca 69% dintre adulti folosesc social media. Daca tu crezi ca potentialii tai clienti nu fac parte din aceasta majoritate, nu-ti bate capul….

Mai sint si alte motive pentru care este bine sa fii prezent in social media. Acolo apare cel mai sincer feedback din piata, publicat in timp real. Vrei sa se vorbeasca despre tine, fara sa ai ocazia sa-ti spui punctul de vedere?

9. Cu cat publici mai mult, pe mai multe site-uri, cu atat mai bine

Sigur ca este important sa publici continut, insa cine decide cat este suficient si unde incep excesele? Apoi, orice informatii in cantitati industriale cresc riscul de a fi percepute ca fiind de slaba calitate.

Poti reveni pentru restul ideilor citind urmatorul articol, tocmai pentru a evita publicarea  informatiilor in cantitati industriale, intr-o singura sarja. Care crezi ca este pasul urmator, ce lucruri eviti tu sau ai evita sa faci in social media?