Vanzarile multora cresc in luna decembrie, numita si “a cadourilor”. Pentru a da lovitura, vanzatorii incearca sa atraga cat mai multi cumparatori cu tot felul de oferte, cele mai multe dintre ele incluzand produse sau servicii vandute cu discount. Despre cat mai ieftin poti citi un articol anterior aici.

Subiectul este important, pretul fiind un instrument de marketing profitabil utilizat, de cele mai multe ori, intr-un mod de-a dreptul falimentar.

Azi, daca ai 5 minute si stii limba engleza, poti urmari un clip plin de explicatii, oferite de Derek Halpern, de la Social Triggers aici.

De ce sa NU oferi niciodata discount?

Printre altele, vei descoperi un motiv nou: te obisnuiesti – si iti obisnuiesti si clientii – cu reducerile de pret si campaniile de discount. Creezi dependenta.

Apoi, cand vei inceta sa oferi orice discount, oamenii vor simti ca le iei un drept, ca le faci un deserviciu, ca te zgarcesti, ca i-ai privat de oportunitatile pe care le merita…

Dincolo de faptul ca multi clienti existenti se vor simti si ei nedreptatiti, vei avea de infruntat si reactiile negative ale potentialilor cumparatori, dezamagiti de ofertele tale.

Ce-ai sa faci? Te-ai pregatit pentru o astfel de varianta? Cumparatorii renunta sa mai faca achizitii, in lipsa discountului asteptat (si obisnuit).

In plus, iata un alt motiv: oferirea unui discount erodeaza valoarea marcii tale! Concluziile unui studiu comparativ, intre o oferta ce include un discount si una ce include un produs oferit cadou (minutul 3 al clipului) arata de ce se intampla acest lucru.

Ce poti face, in schimb? Cauta cuvantul “VALOARE” in acest blog si vei gasi mai multe solutii:

in loc sa oferi un discount, adauga VALOARE ofertei tale

Include un bonus, disponibil pentru o perioada limitata de timp, de exemplu.

Asadar, ai la dispozitie un videoclip si mai multe articole, pentru a folosi corect si profitabil instrumentele de marketing menite sa-ti creasca vanzarile, fara sa oferi discount.

Daca te uiti in jur si-ti vine sa contrazici argumentele enuntate, doar pentru ca abunda reducerile si discounturile, asuma-ti riscurile si fa-ti bine calculele de profitabilitate.

Acum te-am prevenit, de-aici inainte esti un om informat, gata sa ia cele mai bune decizii. Spor la vanzari!

P.S. Sper ca ai inteles: combat discountul folosit ca politica de promovare. Poti oferi oricand reduceri pentru clienti care indeplinesc criterii speciale – cum ar fi comenzi de volum mare, clienti fideli, care revin si te recomanda, clienti care platesc integral in avans.