Daca este de furat? Daca se strica la prima utilizare? Daca este toxic? Daca este un fals, o contrafacere? Ce garantii ofera furnizorul? Goana cumparatorilor dupa cel mai mic pret a devenit obsesie. Vanzatorii se intrec in reduceri, oferte speciale si campanii promotionale revarsate in cascada.

O retea de supermarketuri are la indemana resurse financiare incomparabil mai mari fata de magazinele de cartier, care fac cu greu fata concurentei. Un pret mic la un sortiment, atrage cumparatori care umplu cosurile de cumparaturi cu produse din care arunca aproape o treime.

Pretul mic de la acel sortiment este compensat de preturile mai ridicate ale altor produse, pentru ca este aproape imposibil sa reduci preturile tuturor sortimentelor. Chiar si atunci, in extremis, un supermarket poate duce o politica temporara de vanzare in pierdere, numai pentru a elimina concurenta.

Si atunci, care este pretul corect? Cum il afli? Ce criterii folosesti?

Unii fixeaza pretul in functie de concurenta, plasandu-se pe piata prin comparatie, mai sus sau, de cele mai multe ori, mai jos fata de pretul mediu.

Altii iau decizia pe baza unor studii de piata facute de firme specializate in astfel de sondaje, din afara domeniului de activitate al solicitantilor, fara a avea in comun acelasi public tinta.

Exista si firme care-si fac propriile cercetari temeinice, cu rigurozitate stiintifica, extinse pe o perioada de timp suficient de lunga pentru a trage concluzii si alocand bugete seminificative, pe masura complexitatii proiectului.

Cel mai simplu si sigur este sa testezi

Cauti diferite nivele de pret si interpretezi rezultatele: compari volumul vanzarilor, valoarea profitului, nivelul de solicitare a resurselor de care dispui (resurse umane, spatiu, stocuri).

Raporteaza-te la aceleasi repere, pentru a trage concluziile si a lua deciziile in mod corect, atat din punct de vedere cantitativ, cat si calitativ. Datele pot fi usor interpretate, cu conditia sa compari mere cu… mere.

Pretul corect poate fi diferit, in functie de scopul pe care il urmaresti si de etapa in care te afli. Astfel, cand lansezi un produs, poate fi mai important volumul vanzarilor decat nivelul profitului. Cand esti stabil pe piata, cel mai important poate fi nivelul profitului.

Training: care este pretul corect?

Pentru oamenii de afaceri dornici de a gasi rapid raspunsuri si solutii, exista varianta unui training, conceput pentru a afla intotdeauna pretul corect. Daca vrei mai multe detalii, scrie un comentariu la acest articol.  Poti opta pentru sesiuni fata in fata sau video training online, in romana sau engleza

Fiecare intreprinzator interesat va primi un raspuns la comentariu, incluzand un plan schematic al sesiunii de training, cu descrierea temelor abordate si a atelierelor de lucru. Programul de training este sustinut pe baza autorizarii ANC.

Afla si tu cum poti determina pretul corect pentru produsele sau serviciile tale! Vei descoperi cum sa-ti faci testele de pret in mod profesionist, cum sa faci rapid un studiu de piata cu costuri minime si cum sa stabilesti cel mai bun pret, iar clientii tai sa revina la tine si sa te recomande cu drag!