Am abordat o serie de teme in aceste 183 de articole anterioare, inscriindu-le in categorii care sa ilustreze in titlul fiecareia subiectul articolelor cuprinse in acele categorii. Sigur ca m-am gandit in repetate randuri ca as putea sa schimb criteriile de grupare sau as putea sa adaug criterii noi.

Un exemplu ar fi criteriul pasilor (in handbal, pasii sint o greseala, in marketing reprezinta o metoda de simplificare a descrierii unui proces).

Folosind criteriul pasilor, poti descrie mult mai usor drumul de la locul in care te afli, traseul de urmat pana la obiectiv, la tinta finala. Poti enumera pasii ca pe etape sau borne, obiective intermediare de atins, la fel ca intr-un concurs de orientare turistica (daca nu stii ce inseamna asta, pur si simplu gandeste-te la jaloanele care marcheaza traseul de slalom in schi).

Recapitulez rapid articolele pe care le-am scris avand la baza acest criteriu al pasilor, precum si cele patru prezentari vizuale, publicate online aici, toate disponibile gratuit. Este vorba despre selectii pe care le-am facut pe baza propriei mele experiente.

Am constatat ca, pe de o parte, este de preferat sa descriu o tema prin intermediul unor numere, iar pe de alta parte este si mai eficient sa prezint succint o tema in acest mod.

Am facut diverse sondaje asupra publicului meu tinta si am constatat ca oamenii prefera astfel de numere, fie ca este vorba despre 7 carti, 15 exemple sau 77 de pagini. Atrage mai mult un marketing in pasi, un titlu de forma 8 tactici de aliniere a marketingului cu vanzarile, decat daca numarul 8 ar fi lipsit din descriere.

Reclamele eficiente descriu in ce fel poti prepara o placinta de dovleac in 5 pasi, cum poti monta o plasa de tantari in 3 pasi , etc.

Pana acum, am incercat sa scriu cu suficiente detalii, astfel incat sa patrunzi cat mai bine sensul ideilor pe care le exprim si, mai ales, modul in care se pun in aplicare. Acest lucru a cerut un sacrificiu suplimentar de energie, de timp din partea ta.

Ar fi durat mult mai putin sa citesti un articol care sa te mitralieze cu idei exprimate telegrafic, numerotate sau listate cu liniute, pur si simplu. Cred ca ti-ar fi fost mai greu, totusi, sa intelegi sensul fiecarei idei si sa intelegi felul in care se aplica, daca le-as fi exprimat asa.

Totusi… am oarecare rezerve fata de felul in care am decis ca este o idee mai buna sa scriu mai pe larg. M-am dedicat marketingului profitabil, ca mijloc prin care sa te ajut sa-ti cresti vanzarile. Urmatorul articol va avea ca subiect 20 de modalitati de crestere a vanzarilor, asa cum sint ele vazute de 20 de intreprinzatori cu succes in afaceri.

Te intreb acum: preferi un articol care sa enunte, sub forma de lista, cele 20 de modalitati de crestere a vanzarilor sau ti-ar placea sa le parcurgi impreuna cu cateva detalii pentru fiecare?