Azi vei avea acces in culisele unor productii cinematografice rasunatoare, fie prin succesul la public, confirmat de vanzari, fie prin dezastrul financiar, comparand costurile de productie si lansare cu veniturile realizate.

Invinsi…

Topul sfarsitului de saptamana din 10-11 octombrie a fost martorul unei evolutii mult sub asteptari pentru “Pan”. Dezamagirea contamineaza toate filmele din top 10, care incaseaza impreuna cu 19% mai putin decat filmele din aceeasi perioada a anului trecut.

Catastrofa financiara a celor de la Warner Bros. ar putea duce la o pierdere de 400 de milioane de dolari generata de “Pan”, chiar daca promovarea s-a facut printr-o campanie de marketing asemanata aici cu o salva de 21 de tunuri.

Campania a inclus premiere in serie in Londra, Hong Kong, Tokyo, New York si Mexico City, la care au participat principalii protagonisti – Hugh Jackman, Rooney Mara si Levi Miller, alaturi de vedete locale, parcuri tematice, spectacole si expozitii de costume.

La acestea se adauga alte zeci de evenimente in toata lumea, in mall-uri si cinematografe din Madrid, Praga, Dubai, Atena si locatii din Brazilia, Italia, spectacole aeriene in Hamburg si Frankfurt.

“Greutatea” campaniei de promovare va creste, cu atat mai mult cu cat Hugh Jackman are o amprenta foarte vizibila in social media, cu peste 21,6 milioane de fani Facebook si 58 de milioane de oameni, care urmaresc contul sau de Twitter.

… si invingatori

Prin contrast cu “Pan”, invingatorul este “Martianul”. Reteta acestui film incorporeaza tot ce functioneaza inca la Hollywood: este condus de o idee, promovat curajos si inteligent, cu o poveste testata deja cu succes (“Alien”, “Apollo 13”, “Armageddon”, “Gravity”, “Interstellar”, etc.), pornit pe calea premiilor si culegand, pana acolo, roade financiare consistente.

Un clasament al sumelor incasate in weekendul de lansare si in total de fiecare film din top 10 gasesti aici. Un indicator al evolutiilor, reale si presupuse, gasesti aici, alaturi de povestiri din culise, dezvaluiri si intamplari inedite, interviuri si recomandari, premiere si tot felul de informatii despre lumea divertismentului.

Ca investitie, industria filmului este atragatoare si riscanta, chiar si pentru marii producatori. Filmele independente au, din cand in cand, cate un succes rasunator, fie si la scara mica – Room – se lanseaza in… patru cinematografe si incaseaza 120,000 de dolari din vanzari de bilete!

“Crimson Peak”, cu un buget de 55 de milioane de dolari – s-a lansat in 2,984 de cinematografe, incasand 12,9 milioane de dolari din vanzari de bilete in primul weekend. “Pan” are un buget de peste 150 de milioane de dolari si s-a lansat in 3,515 cinematografe nord-americane, incasand 15,5 milioane de dolari din vanzari de bilete in primul weekend.

Asadar, bugetele uriase nu garanteaza succesul, nici macar daca promovarea se face cu vedete. Totodata, chiar si cu bugete limitate de marketing, poti ajunge in varful ierharhiilor, castigand inimile spectatorilor si bucurand publicul din toata lumea.

Epilog…

Ce ar mai fi de adaugat?

In Romania, 82% din incasarile de 53 de milioane de Euro ale industriei filmului provin din productii straine filmate in Romania, conform unui articol recent, bazat pe un studiu PwC.  In acest context, unul dintre cele mai mari studiouri cinematografice romanesti, MediaPro de la Buftea, a fost recent vandut unui grup de investitori romani si americani.

Industria filmului va incheia anul cu lansari spectaculoase, din gama Razboiul Stelelor sau Jurassic Park, care garanteaza succesul financiar. La sfarsit de an se trage linie si se compara profiturile cu anii anteriori si cu previziunile pentru anul in curs. Vei face si tu acelasi lucru, pentru afacerea ta.

Daca ai nevoie de ajutor pentru a-ti atinge obiectivele de vanzari prin campanii de marketing bazate pe bugete decente, cheama un consultant, care sa garanteze rezultatele, folosind o reteta sigura. Daca stii pe cineva care s-ar bucura sa citeasca si i-ar fi de folos informatiile din acest articol, trimite-i un mesaj cu o invitatie la lectura. Succes!