Avem atât de multe exemple de marketing profitabil în viața reală, încât unele lucruri riscă să pară ridicole, dacă sunt prea des repetate. Idei care sunt adevărate revelații pentru unii oameni, pot să ți se pară simple, chiar ”la mintea cocoșului” și, astfel, să le acorzi mai puțină importanță decât merită.

Iată o serie de factori comuni firmelor mici și mijlocii, care le transformă în sisteme în continuă creștere, în afaceri înfloritoare, prospere, funcționând ca un organism bine reglat.

Orice afacere este asemeni unei școli care-i învață pe oameni cum să crească ei înșiși și cum să dezvolte afacerea, devenind experți. Este important ca la această școală să ajungă oamenii potriviți, jucând rolurile potrivite la momentul potrivit. Cu alte cuvinte, oamenii sunt valorile strategice cele mai importante ale firmei, procesul de învățare este esențial, fiind în același timp receptivi la observațiile celor cu care interacționează.

Contează ca liderii firmei să fie ușor de identificat și de urmat, ca oameni pasionați de ceea ce fac, capabili să-i inspire și mobilizeze pe cei din jur. Ei știu cine sunt, ce obiective urmăresc și de ce. Dacă ai mai citit articole anterioare, știi cât de importanți sunt clienții: ei bine, liderii sunt cei capabili să-i aducă pe clienți în postura de a fi angrenați în bunul mers al afacerii, ca și cum ar fi implicați, jucând cel mai important rol, fiind direct interesați de cele mai bune rezultate.

Ar fi de preferat să existe planuri, schițe și modele de desfășurare a activității, de angajare de oameni noi, de lansare de produse noi, un sistem de marketing. Este bine ca toate acestea să fie detaliate, pas cu pas, astfel încât afacerea să aibă un curs activ, în loc să aibă un comportament reactiv, să anticipeze și să pregătească evoluțiile viitoare, să se pregătească pentru alternative pe care să le urmeze prompt, să își ofere opțiuni pentru acțiuni viitoare rapide. Contează modul în care sunt obținute și comunicate informațiile, astfel încât să fie o afacere flexibilă și adaptabilă la schimbări. Poți urmări aceste lucruri verificând dacă, în firma ta, toată lumea înțelege cu claritate care este misiunea firmei (care sunt valorile, obiectivele și contribuțiile pe care le aduce în lume).

Asigură-te că te concentrezi continuu asupra îmbunătățirii comunicării interne și externe, cercetând permanent pentru a înțelege ceea ce se întâmplă în mediul în care îți desfășori viața și activitatea, anticipând eventualele influențe și impactul evenimentelor asupra vieții și activității firmei tale.

Poți fi un întreprinzător oricât de talentat, cele mai bune rezultate le obții având în jur o echipă capabilă să te susțină.

fundatia si infrastructura afacerii ca factori de marketing profitabil

Pe lângă un produs de vândut și o piață de desfacere, pentru a avea succes, trebuie turnată fundația și clădită infrastructura oricărei firme. Fundația și infrastructura includ, printre altele, factorii de marketing profitabil evidențiați în acest articol.