Azi ma refer la impactul culorii asupra rezultatelor generate de pagina ta de Internet. Totodata, voi puncta 5 greseli foarte raspandite, pe care designerii le fac, atunci cand folosesc culorile.*5 greseli in culori

Tuturor clientilor cu care lucrez sau am lucrat la un moment dat le recomand doua lucruri, inainte de orice alta actiune: mai intai, sa testeze cat mai multe elemente pe care le pun in practica, apoi sa masoare dinamic rezultatele testelor.

Revenind la designul paginii tale de Internet, inainte de a aborda cele 5 greseli in utilizarea culorilor, ma voi referi la cateva principii cheie, care trebuie explicate, pentru a intelege de ce culorile afecteaza rata de conversie a oricarei pagini de Internet:

In primul rand, n-ar trebui sa optimizezi designul website-ului ci fluxul firesc al gandurilor, lantul secvential, ordinea lor naturala. In al doilea rand, exista 5 elemente de design care iti permit sa ghidezi vizitatorii intr-un proces de conversie (ai citit despre partia netezita?).

Impactul fiecaruia dintre cele cinci elemente depinde de influenta celorlalte elemente asupra sa. Iata-le:

1. Marime

2. Forma

3. Culoare

4. Pozitie

5. Miscare

Dintre acestea, culoarea este cel mai des utilizata eronat sau neglijata.

In sfarsit, sa trecem la cele 5 greseli frecvente legate de modul de utilizare a culorii.

Greseala #1: Accentuarea zonei eronate

Culorile pot fi utilizate pentru a ghida privirea si gandurile vizitatorului, punand mai mult accent pe anumite elemente specifice si mai putin asupra altora. De exemplu, este important sa subliniezi Beneficiul Perceput Unic folosind culorile, textul si forma, pentru a creste numarul de clicuri.

Greseala #2: Cantitatea gresita de culoare

Poti pune prea multa culoare in pagina, avand ca rezultat pierderea intr-o mare de culori a obiectivului principal al paginii. Practic, mai multe culori se lupta pentru atentia vizitatorului. Concentreaza-te asupra sublinierii prin culoare a acelei parti din pagina ta, care reprezinta solicitarea unei actiuni din partea vizitatorului.

Greseala #3: Combinatia nepotrivita

Uneori, reglezi la televizor setarile de contrast, pentru a imbunatati calitatea imaginii. Atunci cand pagina de Internet are o schema de culori discordante, care fragmenteaza fluiditatea privirii si fluxul gandirii vizitatorilor, acestia nu stau sa regleze contrastul… ci parasesc pagina.

Greseala #4: Asocierea culorilor si mesajului

Atunci cand clientii asociaza culori ale unor marci cu care sint obisnuiti cu un Beneficiu Perceput Unic implicit, performantele paginii tale pot fi afectate, daca nu faci teste pentru a determina ce culori sint asociate cu marca ta, in mintea clientilor tai.

Greseala #5: Lipsa cursivitatii

Desi ai ajuns prin teste la combinatia ideala de culori, plasarea elementelor pe pagina, intr-o succesiune lipsita de cursivitate, genereaza aceleasi probleme de randament scazut. Alternativ, plasand elementele paginii in mod cursiv, poti valorifica la maxim combinatia de culori cea mai eficienta.

Am ajuns la finalul prezentarii, care a pornit de la o discutie mai veche referitoare la culori, combinatii si asocieri pozitive ale acestora cu cresterea randamentului si eficientei paginii tale de Internet. *Forma finala este preluata dintr-o prezentare disponibila in format video si slide/diapozitive aici.

Ideea de baza, esenta ramane aceeasi: combina culorile in functie de rezultatele testelor, de concluziile masuratorilor asupra impactului si tine cont de cursivitate, asocieri, zone, cantitati si combinatii, astfel incat elementele sa se inscrie cursiv intr-un ansamblu, un sistem de marketing profitabil.