Dedic Alexandrei B. acest articol despre componentele unui marketing profitabil. Are un blog care îmi place și pe care vrea să învețe să-l promoveze eficient și rapid, atrăgând cititori. Prin urmare, printre altele, a participat și la un seminar în cursul căruia i s-au spus câteva lucruri… care mă intrigă și mă determină să scriu aceste rânduri.

O afirmație care m-a intrigat, desprinsă de Alexandra din seminar, este că există trei monede de schimb: timpul, banii și efortul. Mă preocupă atât de mult acest lucru, încât țin neapărat să fac apel la inteligența fiecărui cititor, participant la seminarii sau pur și simplu căutător de soluții de dezvoltare personală sau a unei afaceri. Să fie clar, există mult mai multe monede de schimb (dacă acceptăm existența unei astfel de categorii). Adaug câteva, fără vreo ordine a importanței:

–          Inteligența – pentru definiția acesteia, vezi dexonline.ro – este o monedă de schimb pe care o oferă, de exemplu, o persoană aflată în căutarea unui loc de muncă, atunci când își scrie CV-ul, când își susține ”pledoaria” în cadrul unui interviu; la fel procedează un om de afaceri când își selectează furnizorii, își stabilește prețul optim, își rafinează definirea pieței nișă, etc.

–          Abilitățile – tot ceea ce știi să faci, fie în mod nativ, fie în urma unei educații, instruiri sau pregătiri profesionale; de exemplu, abilitățile de comunicare, atât generale (elocință, coerență, claritate), cât și specifice unui anumit domeniu sau într-un anumit context (vezi avocați, contabili, doctori și alți profesioniști ale căror abilități sunt esențiale pentru desfășurarea cu succes a propriei activități).

–          Cunoștințele – pe care cu toții le acumulăm permanent și le aplicăm în tot ceea ce facem, fie că este vorba despre viața personală, fie profesională; aici intră cunoștințe de cultură generală, care ne ajută să înțelegem mai bine un context, să facem asocieri, intră cunoștințe profesionale practice dintr-un domeniu sau mai multe, care ne ajută să fim recunoscuți ca profesioniști. Aceste cunoștințe se acumulează în timp, formând experiența.

–          Relațiile – toți oamenii pe care îi cunoști în timp, de la prieteni și cunoscuți și până la organisme, instituții și societăți cu care iei legătura de-a lungul timpului, cunoscându-le obiceiurile, comportamentele, procedurile și valorile după care se ghidează sau obiectivele pe care le urmăresc. Relațiile presupun interacțiune, schimburi emoționale și materiale și reprezintă resurse importante pentru construirea unui cadru de referință, atunci când iei o decizie.

Toate exemplele de mai sus sunt componente esențiale ale oricărui marketing profitabil, eficient. Mai sunt și altele, te invit să le adaugi prin comentarii la acest articol. De exemplu, m-am referit deja, fără detalii, la valori sau obiective și pot continua lista cu emoții sau sentimente (respect, încredere, simpatie), repere sau puncte de referință și așa mai departe. Depinde de fiecare, depinde de tine să filtrezi informațiile pe care le acumulezi, din seminarii sau articole și din alte surse, astfel încât să depășești orice limite.

Astfel, inteligent, poți folosi componentele de marketing profitabil pentru a obține performanțe pe care alții doar le visează.