M-am referit ultima oară la ceea ce percep eu şi am învăţat de la alţii şi prin experienţă că este important, astfel încât să pot spune că aplic instrumente de marketing profitabil. Sigur, scopul marketingului este să vândă, pentru că este o preocupare a vânzătorului. S-ar putea crea impresia că interesul vânzătorului este să ia bani de la cumpărători, cu prea puţin respect pentru cei din urmă, pentru nevoile şi dorinţele lor, pentru a oferi soluţii la problemele cu care aceştia se confruntă.

Vreau să remarc felul în care marketingul profitabil de azi se compară cu cel de ieri.
Am mai făcut referire la mixul de marketing şi elementele sale aici şi aici.

Azi sunt de partea celor care susţin că cei patru P s-au schimbat
. În articolul lor: „În miezul mixului de marketing – o abordare concentrată pe client poate duce mixul actual de marketing în secolul 21” , autorii Chekitan S. Dev şi Don E. Schultz spun că noul mix de marketing ar trebui să fie de forma SIVA: Soluţie (în loc de Produs), Informare (în loc de Promovare), Valoare (în loc de Preţ) şi Acces (în loc de Piaţă).

Cu alte cuvinte, viziunea vânzătorului trebuie să se schimbe, pentru a avea succes, profit, pentru a putea chiar să evite falimentul: azi contează ce caută cumpărătorul (o soluţie), iar marketingul trebuie să-i ofere valoare în schimbul banilor, informându-l. De aceea, în cărţile gratuite de aici şi aici se utilizează termenul de Valoare de Marketing.

Sunt un cumpărător exigent şi un vânzător experimentat, în acelaşi timp. Pun pe primul loc interesele clienţilor mei atunci când vând şi îmi bazez aşteptările pe aceeaşi regulă, atunci când cumpăr. Sper să dispară cât mai repede reclamele înşelătoare şi păcălelile din marketingul unor firme – surprinzător, chiar firme dintre cele mai mari din lume. Recent, am primit un mesaj cu o astfel de reclamă mincinoasă, care promitea 10% utilizări suplimentare pe eticheta noului ambalaj care conţinea, de fapt, 10% mai puţin produs (1,4 litri în loc de 1,5 litri)… Am renunţat să mai cumpăr de la acea firmă mincinoasă!

E nevoie de marketing pentru a arăta că oferi valoare, că îţi pasă, sincer, de cei care cumpără de la tine, că vrei să păstrezi cât mai mult timp relaţia cu ei. Aşa ai vrea să fii şi tu tratat atunci când cumperi. Numai un marketing care oferă încântare va ajunge pe culmile succesului, va fi un marketing profitabil.