Iata cat de util poate fi acest articol, publicat de Ayaz Nanji, dedicat celor mai eficiente cuvinte, utilizate in campul de subiect al mesajelor prin email. Intrucat articolul este in engleza, poti citi aici un rezumat tradus si in romana, iti poate fi util.

Concluziile articolului au la baza un studiu efectuat de Adestra, firma de marketing britanica. Articolul este structurat pe grupe si tabele de cuvinte, indexate conform criteriilor de mai jos, descrise de autor. Originalul este aici.

Marketingul foloseste instrumente si indicatori de masurare a performantelor, iar cel mai adesea, acest lucru este mai eficient in marketingul online. Astfel, vei gasi aici referiri la diversi parametri, cum ar fi:

–          Open rate – average (rata de deschidere a mesajelor transmise prin email, adica numarul de deschideri/citiri raportat la numarul de destinatari ai mesajelor) – in medie;

–          Click rate (rata de clic pe linkurile si referintele incluse in mesaj, adica numarul de cititori care au accesat legaturile/referintele descrise in mesaj);

–          B2B (business to business – se refera la produse si servicii adresate firmelor sau clientilor cu structura juridica – organizatii, institutii, organisme, etc.);

–          B2C (business to consumer – se adreseaza consumatorilor finali, de regula persoane fizice, entitati individuale).

 

Studiul mentionat specifica faptul ca a avut la baza un esantion aleatoriu de peste 90,000 de campanii email, fiecare cu o lista de cel putin 5,000 de destinatari abonati, pentru un numar total de peste 2 miliarde de emailuri.

Asadar, intra in miezul articolului: cuvintele care te intereseaza sint grupate in functie de gradul de eficienta, comparativ cu performantele medii ale titlurilor din campul de subiect al mesajelor email.

Mesajele care au inclus cuvantul “alerta” in subiect au avut o rata de deschidere (open rate) mai mare cu 38,1% decat rata medie de deschidere si o rata de clic cu 61,8% mai mare decat media.

Cuvintele “livrare gratuita” (+50,7% rata de deschidere, + 135,4% rata de clic) si “buletin” (+15,8%, +12,7%) au avut performante foarte bune in campaniile analizate.

Pe de alta parte, “raport” (-23,7% fata de rata medie de deschidere a mesajelor, -54,8% rata de clic), “invata” (-35,5%, -60,8%) si “carte” (-4,6%, -25,4%) au avut efecte negative.

Referitor la cuvinte legate de calendar, “zilnic” (+27,8%, +100,3%) si “saptamanal” (+27,1%, +50,6%) au performante consistente, insa “lunar” (-26,6%, -37%) a inregistrat un efect negativ.

Articolul contine tabele extinse in limba engleza, clasificand cuvintele urmarite in functie de criterii ca beneficiile, continutul, data, solicitarea din campul de subiect al mesajului, precum si in functie de destinatari – B2B si respectiv B2C.

De exemplu, consumatorilor le plac “reducerile” (+10,7%, +26,7%) si ofertele specifice, cum ar fi un procent anume de discount (+6,1%, +17,7%).

Ofertele generice, cum ar fi “economiseste” (-4,4%, -27,4%) si solicitarile de genul “cumpara” (-19,3%, -59,1%) au impact negativ. “Ieftin” (-67,2%, -71,6%) si “gratis” (-23,7%, -34,8%) au avut si ele performante sub medie.

Gasesti articolul original si tabelele exemplificatoare, in engleza, aici. Oricand vrei mai multe detalii sau ai intrebari, poti scrie un comentariu. Cand vad ca esti interesant, revin cu si mai multe informatii despre cuvinte care vand, din surse diferite.

Daca esti de parere ca informatiile pot fi utile si prietenilor tai, trimite-le si lor acest articol. Este suficient ca macar un singur om sa aiba ceva de castigat din aceasta lectura de cateva minute!

Spor la marketing profitabil!