Ai cautat cumva informatii, articole, studii sau cercetari de piata dedicate tendintelor in marketing pentru 2014? Se pare ca acestea sint mai greu de gasit, cel putin pentru piata din Romania. S-ar putea ca ele sa existe, gratuit sau contra cost, pe undeva…

Pentru piata nord-americana poti gasi mai multe surse, insa este bine sa absorbi cu precautie concluziile, date fiind diferentele (semnificative) dintre piata ta si piata nord-americana. Relevanta informatiilor este esentiala.

Poti gasi chiar traduceri in limba romana ale unor astfel de studii, care omit sa precizeze ca esantionul pe care s-a efectuat cercetarea apartine unei piete (cu conditii) diferite (public tinta diferit, putere de cumparare diferita, cultura comerciala diferita, etc).

Totusi, unele concluzii ale acestor articole pot avea un impact suficient de mare asupra dezvoltarii activitatilor tale de marketing in 2014. Poti corela informatiile de mai jos cu cele din articolul referitor la bilantul 2013 si bugetele de promovare din 2012, pe care-l poti (re)citi aici.

Asadar, iata cateva tendinte in marketing pentru 2014, specifice pietei nord-americane:

–          80% dintre directorii de marketing sustin ca vor acorda mai multa atentie crearii de continut de marketing, pe care sa-l promoveze mai mult catre publicul tinta vizat;

–          77% dintre acestia spun ca vor avea in continuare ca obiectiv major imbinarea profitabila a metodelor de marketing traditional cu cele specifice marketingului digital

–          74% dintre ei spun ca strategia cea mai eficienta de marketing, asupra careia vor continua sa se concentreze, alocand bugete in crestere, este aceea a evenimentelor de marketing in persoana (adica nu online, cum ar fi webinariile, clipurile video, emailuri, etc. – acestea au propriile statistici in acelasi studiu).

Alte concluzii interesante poti gasi in studiul disponibil aici, in limba engleza. Sint vreo 20 de pagini de prezentare, cu grafice si date, se parcurge in cateva minute, lejer. Gasesti informatii despre bugete, social media, indicatori urmariti, eficienta, etc.

Te pot ajuta sa-ti faci o imagine si sa folosesti ceea ce ti se potriveste si-ti place. Interesant de observat ca lipsa timpului ramane o provocare majora pentru 57% dintre cei care au participat la cercetarea de piata.

Sper ca asociatiile si institutele de marketing din Romania sa inceapa sa produca si sa publice, pe scara larga, astfel de informatii valoroase, valabile pentru piata care te intereseaza.

Este foarte posibil ca multi intreprinzatori sa fie dispusi sa plateasca sume modice pentru a sustine astfel de cercetari de piata, facute de profesionisti, folosind esantioane reprezentative si specifice.

Ce informatii ti-ar fi de cel mai mult folos, in acest sens? Ce ai vrea sa stii despre cele mai importante tendinte in marketing, pentru 2014?