Creșterea afacerii este o continuă căutare de noi instrumente de marketing profitabil. Deseori, este o adevărată aventură de explorare, iar descoperirile pot fi de-a dreptul revoluționare.

În mediul de afaceri circulă trei axiome. Orice creștere este binevenită. Mai mare înseamnă mai bună. Toate afacerile trebuie fie să crească, fie să dispară.

Din fericire pentru mine, am găsit un autor, Daniel Kehrer, fondator al BizBest.com, care are păreri pe care le împărtășesc și eu. Majoritatea oamenilor de afaceri acceptă aceste axiome ale afacerilor. Din păcate, se înșală. Dintotdeauna, am avut de obiectat în fața unei axiome. Daniel Kehrer indică șase adevăruri surprinzătoare despre însemnătatea creșterii:

Adevărul #1: Creșterea înseamnă schimbare (iar schimbarea nu este ușoară). Fiecare persoană sau afacere are propriile limite, atunci când vine vorba de felul în care face față ritmului schimbării. Aceasta presupune activarea unor proceduri, sisteme de control și măsurare pe care angajații sunt învățați să le adopte.

Creșterea te forțează și pe tine să schimbi modul de acțiune. Creșterea sustenabilă presupune un stil corect de conducere, mediul sau cultura adecvată dezvoltării și procesele potrivite.

Adevărul #2: Creșterea este o evoluție. Modelul tău de afaceri și beneficiul perceput unic pe care îl transmiți publicului țintă trebuie să evolueze odată cu schimbările, pentru a ține pasul. Anticiparea și reacția față de schimbările constante presupun deseori alegeri și decizii dificile.

Adevărul #3: Creșterea necesită îmbunătățiri constante și presupune învățare continuă. Este important ca atât tu cât și angajații tăi să arătați deschidere pentru învățarea de lucruri noi, adaptarea, experimentarea și îmbunătățirea continuă.

Sunt necesare îmbunătățirea produselor sau serviciilor tale, a modului în care livrezi clienților soluțiile tale și a felului în care interacționezi cu potențialul cumpărător în fiecare punct de contact. Îmbunătățirile continue atrag aprecierile clienților, fidelizându-i și transformându-i în promotori dedicați.

Adevărul #4: Creșterea presupune concentrare și stabilirea priorităților. Este important ca proprietarii unor firme aflate în creștere să știe care este cel mai convingător argument care distinge propria afacere de aceea a concurenților.

Mai mult, pentru că orice întreprinzător dispune de timp și resurse limitate, pentru a crește cu succes este nevoie să identifici și să te concentrezi numai asupra zonelor cheie, care pot contribui cel mai mult la creștere.

Cu alte cuvinte, întocmește-ți, respectă și comunică și celorlalți un set de priorități, cărora să le dedici cea mai mare parte a atenției și eforturilor tale. Iar pentru a determina corect aceste zone prioritare, ai nevoie să culegi, să măsori, să interpretezi și să ajustezi date și informații concrete și utile despre afacerea ta.

Adevărul #5: Creșterea are deseori nevoie de o ”rețetă” nouă. Pe măsură ce crește, orice firmă tinde să piardă controlul asupra unora dintre etapele procesului de vânzare. Acest lucru se întâmplă pur și simplu pentru că sunt prea multe de făcut.

Așa cum un cozonac are nevoie de o rețetă de ingrediente, de o temperatură și de un timp optim pentru coacere, orice afacere are nevoie de o hartă a proceselor necesare pentru îndeplinirea misiunii.

Adevărul #6: Creșterea generează riscuri noi. Dezvoltarea pune presiune pe oameni, poate dilua cultura firmei și valoarea percepută de clienți. Este vital să înțelegi aceste riscuri, pentru a controla ritmul de creștere, astfel încât să previi situațiile copleșitoare.

Este foarte probabil că, odată cu creșterea, vei da piept cu alți concurenți, mai puternici, mai buni ca înainte și poate mai bine capitalizați, astfel încât să dispună de bugete mai mari de promovare sau să te provoace la o bătălie a prețului, reducându-ți marjele de profit.

Ei bine, încheierea este cea care vine în mod fericit să facă legătura cu recentele articole pe tema instrumentelor de marketing profitabil. Consideră-l cel de-al șaptelea adevăr al creșterii afacerii: poți reduce riscurile și poți susține creșterea prin planificarea pașilor, a ritmului de creștere, a mijloacelor și a bornelor de control.

Planul pe care îl întocmești are și un alt rol important: atunci când ai o hartă a traseului pe care ți-l propui pentru creștere, poți anticipa ce obstacole, probleme sau dificultăți pot să apară și unde sunt locurile vulnerabile. Cum poți să le depășești altfel decât printr-o planificare specifică unui marketing profitabil?