„Content is king” spunea Bill Gates prin 1996, „… and distribution is queen”, completează mulți, în ultima vreme.

Care este adevărul? Pe ce este cel mai bine să pui accentul: pe conținut, atunci când concepi un mesaj de promovare, sau pe distribuție, pentru a ajunge la cât mai mulți potențiali cumpărători?

Conținutul este regele… și distribuția este regina

Dacă ai văzut vreodată un joc de șah sau chiar ai jucat, iată o întrebare simplă: ce șanse au un rege și o regină, în fața unui adversar cu armata completă – pioni, cai, nebuni și ture, pe lângă rege și regină?

Ești gata să pătrunzi mai adânc în strategiile de marketing profitabil? Suflecă-ți mânecile și apucă-te de treabă: mai întâi pregătește-te.

În funcție de „arsenalul” din dotare, poți purta campanii fulgerătoare, cu impact covârșitor într-un timp scurt sau poți pregăti „asedii” prelungite, insistente, cu răbdare și migală.

Precis ai auzit undeva, cândva de o idee strălucită, revoluționară, care a prins contur în mintea unui geniu creator și s-a dezvoltat, concretizându-se cu ajutorul unor investitori entuziaști, susținători ai ideii.

Pentru fiecare idee concretizată cu succes, sute și mii de invenții se pierd anual în anonimat

De ce? Simplu: n-au avut susținerea necesară… cel mai probabil, pentru că prea puțini entuziaști, potențiali investitori, au auzit de acele invenții… sau n-au fost convinși de potențialul lor.

Ideea este conținutul-rege, răspândirea este distribuția-regină. Susținerea este armata, care poartă campaniile de promovare, le susțin, le apără, le creează culoare favorabile pentru succes.

Deseori, o campanie presupune retrageri și reveniri, cu forțe proaspete, cu mijloace, instrumente și metode noi, pe aceleași culoare, către aceleași ținte (audiențe).

La pagina 47 din ghidul de marketing „De ce deseori marketingul eșuează și cum îl poți remedia”, oferit cadou aici, atenția cade asupra paradei în mișcare.

Subiectul tratează și exemplifică modul în care distribuția este ajustată, pentru a fi eficientă.

Cât de mult conținut este atât cât trebuie?

De unde știi cât de mult conținut să pui pe un website sau într-un mesaj de promovare? Dacă este prea puțin, riști ca oamenii să fie dezamăgiți. Dacă pui prea mult, poți să creezi confuzie, plictiseală, abandon…

Există cuvinte cheie, cu ajutorul cărora poți îmbunătăți eficiența conținutului tău, începând chiar de la titlu. Totodată, se vorbește despre o densitate optimă a acestor cuvinte în textul integral. Poți citi aici, într-un articol anterior.

Ai câteva metode la îndemână, pentru a determina care este cantitatea sau volumul optim de conținut pentru promovarea eficientă.

Te poți ghida după statistici generale din domeniu, poți apela la specialiști cu rezultate demonstrate… sau poți testa, pe cont propriu, întrebându-ți clienții.

Conținut – bifat; distribuție – bifată; susținere – bifată… ce mai trebuie?

Contează unde, când și cum distribui mesajele de promovare, instrumentele și mijloacele pe care le ai la dispoziție, pentru a evita risipa sau lipsa de control asupra desfășurării campaniilor.

Distribuția în masă poate epuiza rapid resursele financiare, însă difuzarea mesajelor către o audiență bine selectată poate aduce randament maxim, în timp scurt.

Alocarea resurselor și folosirea unor mijloace în locul și la momentul potrivit poate face diferența între eșec și succes.

Promovează mesajele acolo unde se află oamenii interesați de soluțiile tale, fă-o în mod repetat, pentru a le atrage atenția, atunci când devin interesați.

Ce mai trebuie?

Potrivește mesajul cu dorințele publicului

Poți avea conținut de foarte bună calitate, poți folosi o distribuție optimă, ca timp, loc și modalitate de livrare a conținutului mesajelor tale de promovare… însă, este mesajul tău ușor de auzit, de înțeles și de acceptat?

Vorbești pe limba potențialilor tăi cumpărători? Există o nevoie clară pentru produsele sau serviciile tale, potențialii cumpărători își permit să achiziționeze soluția pe care o propui?

Ce-ai zice dacă mâine ai afla că s-a inventat un sistem care colorează apa caldă în portocaliu? Poate ai zâmbi ironic… și cam atât.

Dar, dacă ai adăuga un detaliu, că apa caldă portocalie reduce consumul de gaz cu 15%? Poate ar începe să te intereseze informațiile despre un astfel de sistem – cine-l vinde, cât costă…? (Este doar un exemplu… din păcate, n-am auzit de căldură portocalie mai ieftină!)

Cât de mult contează… ambalajul?

Un om de marketing, celebru pentru rezultatele lui, Peter Druker a spus că „Treaba marketingului este să facă vânzările superflue”.

Cu alte cuvinte, sistemul de marketing are misiunea de a fi atât de bun, încât vânzările să se facă de la sine, fără efort suplimentar.

Contează foarte mult cum îmbraci conținutul pe care vrei să-l livrezi. Închipuiește-ți sau amintește-ți un cadou, primit de ziua ta.

Cum arată cadoul – are fundițe, o hârtie lucioasă, colorată vesel, un aspect plăcut sau luxos, o prezentare deosebită sau este învelit în hârtie veche de ziar, cu pete unsuroase și urme de vopsea? (Iertare…)

Testează, testează, testează…

Verifică orice afirmație a oricărui expert, înainte să aplici ceva în propria ta afacere, pe banii tăi, fără să faci ajustările sau adaptările necesare contextului în care-ți desfășori activitatea.

Adevărul este că poți găsi la tot pasul produse banale, website-uri cu un conținut comun, ordinar și servicii obișnuite care au succes neobișnuit… la prima vedere.

La o privire mai atentă, vei putea descoperi fie o distribuție mai bună, fie o selecție mai riguroasă a publicului țintă, fie o comunicare mai eficientă ca timp și modalitate, fie un ambalaj mai bun decât al multor alte variante concurente, care au un conținut superior… și atât.

Un joc de șah presupune, deseori, o perioadă de tatonare, de testare a pistelor posibile de avansare, a strategiilor de joc, inclusiv a forțelor oponente.

Faci mai mult decât concurenții?

Mulți oameni de afaceri se culcă pe lauri, odată ce ating un nivel dorit de succes, de profit sau vânzări, depinde cum traduce fiecare succesul pentru propria afacere.

Cât este destul? Ce riscuri presupune automulțumirea? Se spune că este greu să ajungi în vârf, dar și mai greu să te menții.

Poate apărea tentația să te compari cu doi-trei concurenți, să constați că stai mai bine la conținut, distribuție, susținere, nișare, ambalaj și… așa mai departe. Ajunge?

Recomandările prietenilor, cunoscuților și ale altor cumpărători, chiar și necunoscuți, generează vânzări suplimentare considerabile.

92% dintre cumpărători au cea mai mare încredere în recomandări, înaintea oricărei alte forme de publicitate, conform unui studiu din aprilie 2012 al AC Nielsen.

Ce alt moment mai potrivit să recomanzi acest articol cuiva, unei cunoștințe căreia i-ar fi de ajutor sau i-ar plăcea să-l citească? În plus, poate primi CADOU și ghidul de marketing de aici.

Conținutul este rege, distribuția este regină… însă fără suită, succesul rămâne un vis

Sigur că este frumos să visezi… chiar poți să și visezi, să faci și afaceri! Succesul te invită, însă mă îndoiesc că te așteaptă la nesfârșit.

Sper că ai înțeles motivele și argumentele de mai sus, acum ai cuvântul: treci la acțiune, cere răspunsuri, lămuriri, exemple concrete și, mai ales, rezultate.

Măsoară rezultatele, compară-le cu cele de dinainte, când încă ignorai importanța sistemului de marketing, a ansamblului de strategii, mijloace și instrumente dedicate succesului tău.

Vrei să-ți asumi riscul de a te mulțumi cu faptul că, așa cum spunea Bill Gates în 1996, conținutul este regele (…și asta este suficient)? Cel puțin, acum ai mai multe informații la dispoziție, odată ce ai citit până aici. Spor!