Fie ca este in pauza unui meci, fie ca intrerupe un film, publicitatea Tv este, aproape intotdeauna, mai zgomotoasa decat transmisiunea anterioara. Sa fie o regula valabila, demonstrata prin teste practice?

Se stie ca strangatorii de fier vechi isi striga pe strazi si printre blocuri sloganurile menite sa-i atraga pe musterii. De ce fac la fel si reclamele televizate? Cat de mult conteaza tonul, fata de continutul mesajului transmis?

O farmacie iti comunica de la televizor ca este “… asa cum toate farmaciile ar trebui sa fie”. Cum ar trebui sa fie toate farmaciile? Curate? Ieftine? Mari? Deschise non-stop? Pentru ca de ajutor pot fi farmacistele, farmaciile sint doar spatii ocupate cu medicamente si alte chestii.

Pe panourile publicitare de la Steaua-Dinamo, o firma anunta cu mandrie ca “Toti vor sa arate bine“. Axiomatic, insa cati noi cumparatori convinge cu un slogan/oferta/solicitare de trecere la actiune de acest fel? Este eficienta o astfel de abordare, vinde mai mult?

O masina apartinand unei clinici private este purtatoarea sloganului “Sanatatea asa cum ar trebui sa fie”. Uau! Cum adica? In ce fel se diferentiaza acest spital: prin serviciile sale sau folosind o fraza ca aceasta? De ce sa-i aleaga oamenii pe ei, cum e sanatatea la ei?

Putin mai departe, un om vindea flori. Aproape ca soptea, politicos, o oferta. Apoi, a revenit, cu beneficii: “Sint proaspete, frumoase, au miros”. Apoi, a adaugat si un bonus. A vandut. S-a bucurat, ca si clientul, care l-a felicitat pentru felul in care vinde, fara sa strige mai tare.

Unii oameni, pusi in fata unor interlocutori care vorbesc o limba neinteleasa, ridica tonul, pur si simplu, vorbesc mai tare… incercand, parca, sa compenseze lipsa de cunostinte de limbi straine. Oricat de tare i-ai vorbi romaneste unui englez, daca nu stie limba romana, tot nu va intelege!

Tu cum vinzi? Ce faci, pentru a vinde mai mult? Citesti, acumulezi informatii – uite aici cateva ghiduri gratuite, daca nu le-ai parcurs pana acum. Testezi anumite metode? Ai facut cativa pasi practici, pana acum sau crezi ca este suficient sa strigi mai tare, pentru a vinde mai mult?