În articolele de marketing profitabil pe care le citesc revin deseori aceleași teme. Una dintre acestea, regăsită și aici, este motivația.

Cel mai bine se referă la motivație Rich Schefren: ai cumpărat vreodată o carte sau un curs, care sperai să te ajute în afaceri, ai parcurs lectura și apoi ai avut dificultăți să-ți dai seama cum te ajută ceea ce tocmai ai citit?

Mulți oameni au probleme de claritate în demersurile lor.

Există un motiv pentru care se întâmplă acest lucru. Așadar, iată un exercițiu simplu, care să ajute să clarifici mult mai ușor ceea ce te motivează în tot ceea ce faci.

Exercițiul propus de Rich Schefren prin Strategic Profits cuprinde trei întrebări simple. Iată-le:

De ce ești aici?

Pentru că îți dorești ceva. Speri să obții ceva anume lecturând un articol, o carte, un curs sau participând la un webinar sau seminar. Care este motivația? Definește-o cu claritate.

Ai putea să începi acest exercițiu chiar acum. Notează-ți răspunsul. De ce citești acest articol? Ce speri să obții astăzi? Ce îți dorești să realizezi și cum vrei să valorifici informațiile pe care le găsești aici?

Odată ce răspunzi la această întrebare, e momentul să treci la următoarea.

Ce este important pentru tine?

Uită-te la răspunsul tău la prima întrebare. Să presupunem că ai răspuns că vrei să te promovezi mai bine, găsind metode testate de marketing profitabil. De ce este acest lucru important pentru tine?

Poate vrei să îți plasezi mai eficient fondurile pe care le dedici marketingului. Poate vrei să folosești mai eficient timpul pe care îl petreci pentru găsirea, adaptarea și aplicarea instrumentelor de marketing profitabil care ți se potrivesc.

Ce rezultate vei obține?

Poate că vrei ca afacerea ta să se apropie mai mult de ceea ce îți dorești, de ceea ce ți-ai imaginat că va fi atunci când ai pornit-o, din punct de vedere al libertății tale, al câștigurilor tale sau al contribuției tale sociale și economice.

Aceste întrebări te ajută să-ți descoperi și să-ți valorifici motivația. Îți recomand să le aprofundezi cu criterii mai detaliate, care să filtreze informațiile pe care le primești.

Astfel, poți procesa mai bine ceea ce descoperi și să ajungi mai repede la rezultatele pe care le urmărești, atât pe termen scurt, cât și pe termen lung.

Este esențial să știi cu claritate ce vrei, atunci când cauți instrumente de marketing profitabil.