Un sondaj de opinie a scos la iveală o uriașă sursă de deranj – neplăceri și rezultate sub așteptări aflată în cel mai neașteptat loc: mediul de lucru! Pe primul loc între cauzele generatoare de iritare și deranj se află… colegii care vorbesc prea tare – 36%! Pe cel de-al doilea loc se află disconfortul provocat de birourile cu temperaturi prea ridicate… sau prea scăzute (35%)! Pe locul al treilea se află colegii veniți la povești… care nu mai pleacă (30%)!

Printre obstacolele care afectează eficiența muncii, pe primul loc se află… ședințele fără rost: 62%. Orice activitate are nevoie de un parcurs limpede, de la bun început, cu obiective și subiecte relevante, program prestabilit, cunoscut și respectat, pentru a fi eficientă. Orice altceva este risipă. Acestea și alte concluzii surprinzătoare ale unui studiu recent se găsesc publicate în engleză și comentate aici.

Motivația unui loc de muncă este, în continuare, câștigul salarial sau obținut prin bonusuri și recompense, după cum spun 29% dintre cei care au răspuns sondajului. Pe al doilea loc se află recompensele intangibile, adică recunoașterea din partea superiorilor – 22%, iar pe al treilea loc se află oportunitățile de promovare și avansare în carieră – 18%.

Acest sondaj este făcut printre oameni de marketing – se spune că majoritatea rămân aceiași, într-un cerc aproape închis, rotindu-se în posturi între companiile angajatoare, agenții și publicații de profil specializat. Cu toate acestea, informațiile au relevanță și pentru celelalte domenii de activitate profesională.

Cei mai mulți dintre oamenii de marketing –78% – spun că lucrează pentru a-și plăti facturile, 26% spun ca lucrează pentru provocările intelectuale și 21% spun că urmăresc să-și atingă obiectivele personale. Pentru aceasta, sînt dispuși să lucreze mai multe ore decât colegii lor – 45,9 ore pe săptămână, față de media de 45,1 ore pentru celelalte departamente.

Așadar, marketingul intern are mult de lucru și multe firme scapă din vedere acest aspect. Deși poate fi perceput ca o trădare, acest fapt este mult mai important și mai frecvent decât și-ar fi închipuit cineva. Chiar și puși în fața acestor răspunsuri, mulți vor considera că lor nu li se aplică, ignorând, în continuare, influențele negative ale mediului de muncă asupra rezultatelor financiare ale firmei.

Mai mult, deși procentele pot părea nesemnificative, adunate vor da adevărata imagine a sumei factorilor de deranj de la locul de muncă, induși de șefii care nu vorbesc niciodată cu angajații – 18% dintre angajați menționează această problemă, colegii care aduc la locul de muncă mâncare cu mirosuri puternice – 16% sau soneriile telefoanelor care sună în timpul programului – 15%.

Iată, câte obstacole contribuie la încetinirea cursei spre atingerea obiectivelor, subminând din interior eficiența unui loc de muncă. Marketingul interior începe cu o simplă comunicare. Ea are rol semnificativ și este deseori decisivă, cât timp are caracter continuu, constructiv, consultativ și educativ-instructiv, într-o manieră activă, prietenoasă și deschisă dialogului.