Iti mai aduci aminte de emisiunea TV cu acest titlu, care facea audiente colosale acum mai bine de 10 ani? De atunci, sirul emisiunilor s-a lungit, cu un succes de necrezut. De ce, de unde vine acest succes? Si, mai ales, ce legatura are cu marketingul?

Cuvintele au un impact deosebit de puternic asupra atentiei fiecaruia, influentand preferinte si alegeri, in mod decisiv. Poti citi despre cuvintele care vand aici si aici. In aceste articole vei putea gasi si procentul de crestere a atractiei pentru titlurile sau subiectele mesajelor trimise prin email, care contin anumite cuvinte.

Acest articol are la baza cinci surse bibliografice, dintre care una contine date statistice, referitoare la impactul si eficienta promovarii prin email marketing, iar alta contine opinii de la 7 persoane considerate a fi experti in acest domeniu.

De la bun inceput, cred ca esti de acord ca multi (poate mai mult de jumatate) dintre oamenii de marketing fac aprecieri gresite, atunci cand cred ca stiu care sint preferintele tale, atunci cand cred ca stiu totul despre clienti si comportamentele lor.

27% dintre consumatori sint mai inclinati sa spuna ca firmele lor favorite ar trebui sa investeasca mai mult in email marketing. Anul acesta, cam 84% din tot traficul email va fi spam. In 2013, exista 3,6 miliarde de adrese de email.

Ce spun expertii?

Sigur, cea mai importanta parte a unui mesaj este titlul sau, in cazul unui email,  subiectul mesajului. Ai primit, probabil, cel putin un mesaj care continea o prezentare a unei destinatii turistice de vis, o colectie de cugetari filosofice sau… instantanee amuzante.

Expertii si statisticile ne dau lamuriri despre importanta folosirii anumitor cuvinte, pentru a genera interes din partea cititorilor. Insa, cum folosim aceste cuvinte? Mai exact, cum rezolvam problemele pe care le intampinam, folosind ca solutii astfel de cuvinte?

Segmentarea

Impartirea pe paragrafe a mesajelor se poate face asemeni articolelor de ziar – folosind subtitluri. Includerea cuvantului exclusiv in campaniile de email marketing aduce o crestere a ratei de deschidere a mesajelor cu 14% (de exemplu).

Impartirea listelor de abonati dupa criterii convergente, in 2-6 liste, poate fi un mod placut de a creste rata de deschidere a mesajelor si de clic (accesare) a legaturilor incluse in mesajele de promovare.

Testarea

Titlul, oferta si solicitarea de trecere la actiune sint cele mai importante elemente ale unui mesaj, menit sa te promoveze. Testeaza-le pe fiecare in parte, pentru a alege variantele cu cele mai bune rezultate.

Daca ai mai multe variante, grupeaza-le si testeaza-le in cupluri, cautand combinatia optima. Astfel, asociezi titlul cu impactul cel mai mare ofertei si solicitarii celor mai convingatoare, in perceptia destinatarilor.

Adaptarea

Multi oameni de marketing se lupta sa gaseasca solutia de compromis intre un continut bogat in imagini, chiar videoclipuri si legaturi spre butoane de cumparare, pe de o parte, si vizibilitatea mesajului, influentata de modul in care destinatarul isi citeste corespondenta, pe de alta parte.

Astfel, un mesaj va fi afisat diferit pe un ecran obisnuit al unui computer personal sau portabil, fata de ecranul unui telefon mobil, de dimensiuni mult mai mici. Totodata, timpul de incarcare a mesajului va diferi de la un aparat la altul.

Asadar, solutia potrivita este un design care sa se adapteze afisajului pe care il utilizeaza destinatarul mesajului. Cumparatorii acceseaza tot mai frecvent mesajele email prin intermediul telefonului.

Te poti gandi si la alte probleme, cu care te confrunti in campaniile tale de email marketing?

Cum atragi atentia cititorilor si, mai ales, cum mentii interesul tau pentru mesajul pe care vrei sa-l transmiti catre ei? Dincolo de subiect, multe programe de de vizualizare a mesajelor ofera si o previzualizare a continutului, adica a primului rand din mesaj.

De exemplu, Gmail are peste 425 de milioane de conturi (2012) si exista sanse mari ca un numar important dintre destinatarii mesajelor tale sa aiba astfel de adrese. Gmail are un mod specific de a afisa si prima propozitie (sau o bucata), dupa subiect.

Acolo ai, practic, a doua sansa sa convingi cititorul. Cu alte cuvinte, ai o ocazie in plus sa faci diferenta intre stergerea directa a mesajului tau si deschiderea lui, urmata de o citire interesata.

Cele de mai sus cer exercitiu. Repetarea este mama invatarii. Daca faci aceste lucruri cu consecventa, iti maresti sansele de reusita si vei vedea rezultate imediat. Cine le stie, castiga! 

P.S.: Iata sursele de informare, accesibile mai jos

http://www.marketingprofs.com/charts/2013/11228/the-most-effective-keywords-in-email-subject-lines?adref=nlt072213

http://blogs.salesforce.com/company/2013/07/email-marketing-stats.html

http://digitalmarketer.com/grab-your-subscribers-attention-beyond-the-subject-line/

https://www.mailermailer.com/resources/metrics/index.rwp

http://www.icontact.com/blog/optimize-your-email-newsletters-to-increase-leads-and-boost-the-sales-cycle/

Împărtășește cu un clic...Share on FacebookEmail this to someoneShare on LinkedInShare on Google+