Cercetarea este o parte esențială, fundația unui marketing profitabil, ca etapă a pregătirii. Succesul unei campanii de promovare, al unei strategii de marketing profitabil, depinde în mare măsură de interpretarea corectă a rezultatelor cercetării și de punerea în aplicare a instrumentelor de marketing profitabil care să aducă cele mai mari câștiguri, cât mai rapid.

Un studiu al Gfk dezvăluie o serie de tendințe interesante în ceea ce privește mediile de promovare preferate de cumpărători. Poți citi mai multe despre acest studiu aici. Iată câteva lucruri desprinse din această cercetare.

În primul rând, cei care au răspuns studiului consideră în proporție de 73% că ” o marcă ar trebui să comunice cu ei” prin intermediul televiziunii. Pe locul doi ca mediu de promovare în preferințele consumatorilor intervievați se plasează panourile stradale.

Urmează, în ordinea preferințelor, reclamele din ziare/reviste (60%), reclamele de pe fluturași/broșuri publicitare (57%), reclamele de pe internet (56%) și reclamele de la radio (44%). Deoarece persoanele cu educație superioară își petrec mai mult timp pe internet, acestea consideră comunicarea prin reclamele online mai potrivită pentru a interacționa cu ei (65%), comparativ cu alți consumatori.

Așadar, rezultatele depind de o serie de factori relevanți în alegerea eșantionului de populație asupra căruia se face studiul. Pentru tine, acest lucru înseamnă că rezultatele sunt semnificative numai atunci când persoanele intervievate corespund profilului specific pentru publicul tău țintă.

Concret, dacă publicul țintă este alcătuit din persoane cu o educație superioară, eșantionul trebuie să vizeze astfel de persoane. Altfel, concluziile pot fi greșit interpretate iar succesul se va lăsa așteptat.

E important ca studiile tale de piață să vizeze concurenții tăi, clienții și potențialii clienți și, nu în ultimul rând, proprii tăi angajați și colaboratori. Cercetarea poate presupune o investiție considerabilă de timp și efort, iar costurile pot fi semnificative.

Totuși, investiția merită, pentru că orice campanie demarată fără o minimă cercetare prealabilă are o marjă de eroare mult mai mare și vei fi nevoit să lucrezi cu multe necunoscute. Și din acest punct de vedere, clienții tăi sunt o mină de aur, adevărate zăcăminte de diamante.

Analizând structura clientelei, poți trage concluzii referitoare la zona geografică din care provin clienții, caracteristici demografice, preferințe, preocupări, frecvența achizițiilor, durata de viață a relației cu tine și alte lucruri importante.

Le poți folosi pentru a te adresa potențialilor cumpărători care corespund profilului conturat. Succesul oricărei campanii de marketing profitabil depinde de cercetarea pieței țintă.