Ce este un brand romanesc?

O publicatie cu eforturi generoase in domeniul marketingul si al afacerilor in general a scos recent noul top 100 al brandurilor romanesti. In capul clasamentului se afla un nou lider. Surle si trambite, tobe, intra regele: DERO!

Cercetarea apartine Unlock Marketing, metodologia si concluziile fiind disponibile intr-un raport mai amplu, contra cost, promovat prin Revista Biz.

“Studiul vizeaza masurarea “puterii” macilor romanesti din perspectiva investitiei de incredere si afectivitate care le este acordata de catre consumatori, fara a include indici financiari si comerciali. 

O marca este cu atat mai puternica din perspectiva romanismului cu cat reuseste sa-si mentina pozitia in top, indiferent de fluctuat iile socio-economice specifice ultimilor ani.

Avand in vedere dinamica extraordinara a definitiei de “romanesc” din ultimii ani, continuam cea de-a sasea editie in varianta extinsa de marci si de categorii (100 de marci romanesti care fac parte din noua categorii de produse/servicii).

Studiul are la baza 1.000 de interviuri online si este reprezentativ la nivel urban, la nivel de regiune, grad de urbanizare, impartire pe sex si varsta a populatiei intre 18 si 55 de ani.

Performanta marcilor romanesti este masurata in baza a patru indicatori: investitia de afectivitate in marca, puterea marcii, gradul de utilizare si notorietatea ei. 

Importanta unei marci pentru consumator a fost masurata cu ajutorul metodologiei MaxDiff (Maximum Differentiation Scaling).

Respondentii au realizat alegeri multiple intre marci in urma carora a fost calculat un indice de preferinta. Analiza marcilor a fost realizata la nivel de categorie, indicele obtinut fiind ulterior analizat impreuna cu indicele de importanta al fiecarei categorii.”

Brand romanesc versus brand recunoscut in Romania

Dacia este abia pe locul 14. Vorbim de branduri romanesti. Mai celebru, mai popular si mai raspandit decat cel mai cunoscut brand romanesc, cu o conotatie sociala si economica si puternica, se afla un nume arab.

Moca. Sau Mokka. Dintr-o cafea indragita, oamenii au ajuns la o preferinta comerciala indubitabila si inexpugnabila: moca. Gratis. Pe degeaba. Aroma, energia, placerea pe care cafeaua Mokka le ofera celor care o prefera palesc in fata gratuitatii.

Goana dupa chilipiruri este cel mai tare brand romanesc. Gratuitatea costa. Este selectiva. Presupune compromisuri, cel putin pentru o perioada de timp sau poate chiar permanente. Ceea ce este moca presupune un cost. Cine vrea sa renunte la calitate?

Ce oferi la schimb? Ce oferi moca? Cum echilibrezi balanta? – daruind, vei dobandi. Prezenta in top 10 branduri romanesti costa. Dincolo de sumele platite direct pentru urcarea in clasament, costurile includ toate eforturile de mentinere in top, printre preferintele clientilor.

Mentine-te printre preferintele clientilor din piata pe care iti desfasori activitatea, acolo unde te cheama interesele si nevoile clientilor tai. Ofera-le gratuitati, cu masura. Persevereaza. Lipeste-te de inima fiecarui client.