Din când în când, îmi place să extrag zâmbete dintr-o mulțime de metode de marketing profitabil. Îți sună cunoscută expresia ”Vin imediat!”, specifică micilor chioșcuri, care au un astfel de afiș în ușă?

Ei bine, vine cu pași repezi vacanța de vară. Campionatele sportive se apropie de final, televiziunile trec la grila de vară, plină de reluări, parcă nici păruiala electorală nu mai este la fel de distractivă ca pe vremuri. Unii închid prăvăliile și pleacă în vacanță. Ai văzut câtă lume este deja la mare? Mă minunez…

Așadar, pentru mulți, perioada de vară este destul de slabă în vânzări, cu puțini clienți interesați de produsele (evident, altele decât bere sau înghețată!) sau serviciile pe care le vinzi. Totuși, asta nu înseamnă s-o lași moale cu eforturile de promovare. Iată câteva dintre ocupațiile posibile pentru vara ta:

Păstrează legătura cu clienții tăi. Cred că am mai scris aici despre un lucru învățat de la alții și pe care l-am simțit eu însumi, ca om de vânzări: clienții existenți sunt cea mai valoroasă resursă, pentru că sunt de câteva ori mai ușor de convins (și mai puțin costisitor) să cumpere din nou, comparativ cu un client absolut nou. Poți citi mai multe motive în cartea ”Cea mai eficientă strategie de marketing profitabil”.

Este important să trimiți constant informații, noutăți, recomandări care să le fie utile, să păstreze și chiar să îmbunătățească relația dintre tine și acești oameni cărora le-ai câștigat încrederea.

Creează oferte speciale, rezervate numai pentru clienții fideli, concursuri și tombole. Trimite-ți mesajele tale prin e-mail, publică-le pe pagina ta de Facebook sau de Internet, transmite-le prin SMS – pentru că tot mai mulți își păstrează accesul la Internet și în vacanțe.

Pune-ți la punct baza de date. Fie că o actualizezi, verificând adresele de e-mail pe care le ai deja înregistrate, fie că adaugi altele noi, este important să știi că datele de contact pe care contezi sunt actuale și corecte. Una este să trimiți un mesaj către o mie de oameni și alta este ca o mie de oameni să primească, efectiv, mesajul tău.

Pentru că ai mai mult timp când presiunea solicitărilor scade, poți apela la creativitatea ta. De exemplu, să te întreb ceva: vrei ca oamenii care cumpără de la tine să te laude, pe merit, în fața altora, generând vânzări pentru tine prin recomandări?

Ce-ar fi să faci primul pas, lăudându-i tu și recomandându-i? Poți să-i pui pe un fel de panou de onoare, pe pagina ta de Internet, poți să le ceri opinii și sugestii și să le publici cu mulțumirile de rigoare… și așa mai departe.

Ah, am zis că poți să le ceri sugestii pe care să le pui pe pagina ta de Internet… sper că nu e prăfuită! Actualizează-ți pagina și optimizeaz-o urmând câteva linii directoare simple, cu ajustări ușor de pus în practică și modificări eficiente, testate.

Crede-mă, chiar și clienții tăi aflați în vacanță pot găsi un minut sau două răgaz pentru a-ți lăsa o sugestie sau impresiile lor în câteva rânduri. Poate că este cel mai potrivit moment să o facă, fiind relaxați!

Ei bine, în loc să pui pe ușă un afiș ”Vin imediat!”, ca unii dintre concurenții tăi, eu îți recomand să folosești timpul câștigat pentru a pune în aplicare sugestiile clienților – acestea contează cel mai mult – schimbându-ți afacerea în bine. Și, cu astfel de metode de marketing profitabil, vei câștiga și în vacanță mai mult, pregătindu-te pentru valurile de comenzi care vor veni!