La Multi Ani!

Sa-ti aduca 2014 zile senine si fericite, sa te invrednicesti de spor in toate lucrurile bune pe care ti le doresti si le vei face.

Ce vei face in 2014?

Dincolo de planul (de marketing) pentru anul care este la inceput, poti aduce imbunatatiri unor activitati pe care le-ai facut si pana acum, poti adauga lucruri noi, poti face schimbari, ajustari si adaptari.

Poate ti-ai dat seama: toate cele de mai sus sint actiuni. Este important sa faci ceva, in loc sa astepti, sperand ca lucrurile se vor misca de la sine, din inertie.

Deseori, auzi oameni care spun ca au asteptarispera, isi doresc sa li se intample anumite lucruri (bune, fericite, profitabile) si mai rar auzi oameni care spun ca vor face.

Echilibrul este o chestiune subiectiva si relativa, insa atunci cand pui in balanta actiunea si inactiunea, cred ca este imposibil sa te astepti la un echilibru intre rezultatele celor doua.

Pe de alta parte, sigur ca pasii pe care-i faci pot fi bine calculati sau imprudenti. Lucrurile facute in pripa presupun riscuri mai mari.

Uneori, presiunea timpului, urgentele si oportunitatile neasteptate te pot constrange sa te aventurezi si sa faci lucruri neplanificate.

In astfel de situatii poti sa te protejezi luandu-ti minime marje de precautie, ca plasele de protectie pentru acrobatii de la circ.

Ce masuri de protectie iti vei lua in 2014?

Daca tot ai incheiat bilantul anului 2013, poate ca anumite concluzii te pot ajuta sa obtii rezultate mai bune, cat mai curand.

De exemplu, este posibil ca in unele situatii neasteptate din anul trecut sa fi obtinut rezultate foarte bune, iar in altele sub asteptari. Ce poti schimba si cum o vei face, in mod eficient?

De regula, cea mai buna solutie vine de la clienti. Este foarte probabil ca, odata ce-ti armonizezi pasii cu ritmul preferat de clientii tai, sa depasesti obstacole care, altfel, te-ar putea descuraja, inclusiv prin prisma impresiilor negative din trecut.

Experienta in vanzari si marketing conteaza doar in masura in care o valorifici, punand in practica invatamintele.

Un lucru important, care influenteaza in mod semnificativ cresterea oricarei afaceri, vine din atentia sporita acordata emotiilor.  Oamenii vand altor oameni. Stabilesc relatii si isi formeaza impresii si deprinderi.

O alta idee de luat in considerare tine de aglomerare. Lupta-te cu obstacolele pe rand, cel mult doua cate doua, nu lasa sa se adune, coplesindu-te.

Intr-o viziune mai larga, focuseaza-te asupra obiectivului (intermediar) imediat. Cu alte cuvinte, evita sa-ti epuizezi resursele sub povara eforturilor. Dozeaza-le. Ofera-ti pauze, in care sa-ti reimprospatezi fortele.

Acorda timp – aloca-l in mod clar – pentru analize si priviri de ansamblu, pentru masuratori. Ia decizii bazate pe concluzii, la rece.

Alegerea iti apartine. Alege, in loc sa astepti sa fii ales. Decide tu, in loc sa lasi pe altii sa decida pentru tine. Fii mai bun in 2014, determina-i pe clienti sa recunoasca acest lucru.