In jur de 69% dintre oamenii cu putere de decizie pentru marketingul intreprinzatorilor anticipeaza o crestere a bugetelor alocate marketingului digital in 2015.

Un studiu recent al Teradata si Econsultancy constata ca doar 6% anticipeaza o scadere a bugetelor alocate acestei directii.

Pe de alta parte, doar 48% previzioneaza o crestere a bugetelor dedicate marketingului traditional in 2015, iar 29% se asteapta la o scadere, conform acestui raport.

Mai multe informatii in limba engleza, diagrame si detalii se regasesc aici. Interesanta este si comparatia intre segmentele preferate de oamenii de marketing, precum si alocarile pe capitole pentru bugete.

Ce relevanta are acest lucru pentru tine?

Tendintele celorlalti te ajuta sa-ti formezi o imagine despre ceea ce se intampla acum in marketingul lor si despre ceea ce urmeaza sa se intample. Iti poti armoniza actiunile in mod profitabil, valorificand astfel de informatii.prioritatile marketingului

In primul rand, este important ca prioritatile marketingului tau si tendintele tale pentru 2015 sa fie determinate de eficienta, indiferent de actiunile celorlalti. In aceeasi masura, dimensionarea bugetelor se coreleaza cu performantele obtinute si asteptate.

Lucrand prin obiective, pentru fiecare categorie de marketing, poti determina o crestere sau o ajustare a ponderii acesteia in ansamblul sistemului pe care il folosesti.

In al doilea rand, alocarea unor resurse sau luarea unei decizii de crestere pentru o anumita categorie, doar pentru ca asa indica prioritatile altora, poate fi riscanta. Cel mai important lucru este sa te aliniezi cu publicul tau tinta.

Practic, crescand bugetul intr-o directie, doar pentru ca asa fac ceilalti, te poate costa mai mult decat iti permiti, consumand ineficient resurse considerabile.

In al treilea rand, astfel de informatii te pot ajuta si ca indicatori pentru evolutia preturilor pentru categoriile de actiuni de marketing preferate sau la moda.

Acolo unde este aglomeratie, este mai greu sa iesi in evidenta, sa iesi din multime. Mai mult, conteaza sa iesi in evidenta intr-un mod pozitiv, atragator, convingator. Acolo unde este coada, dureaza mai mult sa obtii ceea ce vrei.

Alege pe baza unor criterii proprii, bine definite. Daca ai nevoie de ajutor, pentru a analiza oportunitatile de eficienta, apeleaza la profesionisti. Este mai eficient sa folosesti timpul si cunostintele celor care fac astfel de analize in fiecare zi!