Fiecare ocazie poate parea diferita pentru cei carora li se ofera o sansa, pentru ca perceptiile, preferintele si stilul fiecaruia au caracter personal si unic. Vei vedea mai jos cateva stiluri de a conduce afacerile, cateva modele de crestere si profit, inclusiv moduri diferite de a genera impact asupra clientilor si rezultatelor pe care le obtin.

Victoria Gibson face o trecere in revista pentru astfel de modele intr-un buletin informativ de la inceputul acestei luni. Pentru Australia, este unul dintre specialistii cei mai apreciati in promovare online, social media si networking.

Cele patru stiluri principale de consiliere, de asistenta sau de conducere a unei afaceri identificate si descrise de Victoria (in engleza) vor fi prezentate mai jos cu avantaje si dezavantaje.

Primul model este cel al expertului, valabil pentru personalitati consacrate, cu o audienta consistenta, un grup mare de abonati la buletinele informative, bloguri si pachete de servicii oferite clientilor, ca mijloace de a le veni in ajutor, oferindu-le solutii pentru problemele cu care se confrunta. Practic, expertul ofera beneficii personalizate, semnate, usor de identificat.

Avantaje: Succesul este asigurat de notorietatea (cantitate) si reputatia (calitate) buna, care se cladesc oferind optiuni multiple, unor oameni care se armonizeaza pe aceeasi lungime de unda, urmand aceeasi cale, impartasind aceleasi valori si promovandu-le.

Dezavantaje: Expunerea publica si personala presupune riscuri, pentru acoperirea carora este necesara o investite continua, atat ca timp, cat si financiara. Echipa din jurul expertului are nevoie vitala de devotament si coeziune, de parteneri care sa raspunda increderii cu aceeasi moneda. Cresterea poate fi lenta, pana la ziua consacrarii.

Al doilea model este cel al grupului restrans, de valoare ridicata, cu o expunere mai redusa, care conteaza indeosebi pe promovare printr-o interactiune mai intensa, directa, mai putin structurata, compatibila cu o personalitate extrovertita.

Avantaje: Lucrul in grupuri mici permite accesul la straturi mai profunde ale temelor abordate, de forma colocviilor sau atelierelor de lucru productive, cu acces mai rapid la informatie, schimbari mai vizibile si transformari mai mari decat in cazul seminariilor sau conferintelor cu zeci si sute de participanti.

Dezavantaje: succesul depinde foarte mult de nivelul si intensitatea interactiunii dintre membrii grupului si lider, de reactia de raspuns si deschiderea sau dispozitia pentru comunicare si aplicare a informatiilor transmise. Succesul consuma mai multa energie personala.

Al treilea model este cel al produsului – generarea unui produs cu stil propriu – sa zicem, a unui curs – care sa produca venituri pasive din vanzari catre un numar mare de solicitanti.

Avantaje: Interactiunea personala este redusa, scazand consumul de energie si investitia in resurse colaterale, necesare comunicarii directe specifice grupurilor. Poate genera sume consistente, cu o singura lansare, pentru o perioada mai lunga de timp.

Dezavantaje: Exista riscul ca, in lipsa unui mesaj puternic de promovare sau in lipsa unui public suficient de larg, investitia in produs sa esueze, fara sa atraga vanzarile asteptate.

Al patrulea model este unu-la-unu. Practic, un consultant lucreaza cu un singur client odata, care beneficiaza de exclusivitate, de atentia 100% a expertului. Este o cale rapida de a obtine rezultate.

Avantaje: Impactul vizibil poate aparea mult mai repede, lucru care genereaza recomandari aproape imediat. Poti personaliza cu precizie microscopica fiecare solutie.

Dezavantaje: Timpul este limitat, in care poti rezolva un numar maxim de clienti, ceea ce presupune onorarii suficient de consistente, pentru a-ti satisface dorintele. Exista o nevoie de recunoastere si acceptare, astfel incat sa fie echilibru intre numarul de clienti si valoarea onorariului.

Care dintre modele este cel mai bun pentru tine?

Totul depinde de experienta ta, de dorintele tale, punctele tale forte, viziunea ta de afaceri. Conteaza ce relatii ai si cat de multe, in domeniul in care iti desfasori activitatea, precum si valoarea lor comerciala efectiva, dincolo de potentialul lor.

Este foarte probabil sa ai un stil flexibil, asa cum ar fi ideal, mai ales pentru un nivel intermediar al carierei sau chiar atunci cand esti in faza de lansare. Poti combina doua sau trei dintre optiunile de mai sus – conceperea unui produs, sesiuni de lucru unu-la-unu si ateliere cu grupuri mici.

Daca ai nevoie de sprijin, comenteaza la acest articol. Esti printre cei care vor sa-si creasca vanzarile cat mai curand. Prima sesiune presupune o cunoastere reciproca, o evaluare a sanselor de a lucra impreuna pentru a obtine rezultatele dorite. Actioneaza acum, diferentiindu-te de ceilalti, ajungand primul la linia de sosire!