Ei bine, uneori am esuat in incercarile mele de a pune in aplicare tehnicile unui marketing profitabil. Fie ca ma refer la inceputuri, fie la campanii mai recente, cu informatiile si cunostintele pe care le am acum, cu siguranta as fi facut mai putine greseli. As fi vandut mai mult sau mai des.

M-a ajutat si ma ajuta setea mea de informare, care ma face sa caut mereu informatii. Si, pentru ca intr-un articol proaspat ma refeream la publicitatea online, cu teama de a dezvolta subiectul, acum cedez provocarii… putin cate putin.

Regulile unui marketing profitabil sunt precise, chiar daca sunt mai greu de enuntat cu claritate. Motiv pentru care le-am cautat si le-am descoperit – cel putin unele dintre ele – la altii.

Aici am sa ma refer la Rich Schefren, unul dintre cei pe care-i admir si urmez, pentru ca la el s-au dus multi alti experti ai marketingului si au gasit solutii impreuna. Intr-un studiu al sau, cu foarte mare priza la public, a atins o coarda sensibila in mine si m-a facut sa ma inscriu, contra cost, intr-unul dintre programele sale de invatare sau coaching, cum il numeste autorul sau.

Cateva idei de marketing profitabil vor fi expuse aici, insa studiul are nu mai putin de 88 de pagini. Si nu e singurul studiu disponibil gratuit, am sa ma refer si la celelalte in alte articole.

Ideile se refera la promovarea online, iar multe dintre ele se pot aplica si in alte forme de promovare. Referindu-ma la publicitatea online, am mentionat anterior bannere, pop-up-uri, pop-under, reclame pe pagini de tranzitie, sau care schimba fundalul, cuvinte subliniate sau accentuate si asa mai departe. Nu m-am referit in acel articol la e-mailuri, forumuri, bloguri, comunitati online ca Facebook, Twitter sau LinkedIn, videoclipuri pe YouTube si la alte mijloace foarte eficiente. Nu pomenesc de AdWords, pentru ca din alte studii, cum e cel al lui Ryan Deiss, rezulta ca reclamele platite PPC au mult mai putin spatiu dedicat pe Google, fata de rezultatele organice ale cautarilor  (vreo 4-5% spatiu pentru reclame platite).

E important sa oferiti informatii, cat mai multe, potentialilor consumatori, si sa va diferentiati de concurenti, inclusiv oferind astfel de informatii gratuit. Sunt atat de multe exemple de moduri identice de promovare, online sau in Pagini Aurii, majoritatea reclamelor se aseamana, de unde sa stie potentialii cumparatori pe cine sa aleaga? Cititorii sunt atat de des bombardati de reclame, incat nu au timp sa le citeasca, nu mai spun sa le si dea curs. Oferiti valoare, iar potentialii cumparatori va vor recunoaste meritele si vor capata incredere in voi si in produsele sau serviciile pe care le oferiti.

Daca-i convingeti, va vor trimite in plus recomandari. Si daca-i ascultati si intelegeti, va fi mult mai usor sa concepeti si sa lansati campanii de promovare care sa aiba rezultate spectaculoase, creandu-va astfel un marketing profitabil. Veti stii despre ce sa scrieti, pentru ca veti stii care sunt frustrarile, temerile si dorintele cumparatorilor vostri. Faceti-i sa se simta speciali, oferiti-le atentia cuvenita pentru asta. Asociati-va cu oameni de succes, cu personalitati recunoscute, cu firme care ofera produse sau servicii complementare, promovandu-va reciproc si crescand valoarea propriei firme prin asta. Daca stiam mai demult aceste lucruri, puteam sa imi fac mai bine marketingul. Puteti sa le faceti voi. Iar vanzarile voastre vor creste, pentru ca aplicati ideile care stau la baza unui marketing profitabil!

Împărtășește cu un clic...Share on FacebookEmail this to someoneShare on LinkedInShare on Google+