Cele mai importante idei de marketing pentru o promovare online se desprind din două articole recente, cu concluzii alarmante. O metodă de furt automat a înregistrat peste 1 miliard de difuzări de reclame, în mod fraudulos. Această campanie de malvertising, în limbaj specializat, a generat impresii false Google AdSense pe parcursul a doar trei luni, aducând câștiguri impresionante pentru creatorii săi.

Conform acestui articol, atacul a utilizat un botnet. A vizat atât platformele principale de publicitate online, cât și browserele cele mai utilizate – Mozilla Firefox, Google Chrome și Yandex. Modul de răspândire și detaliile privind acțiunile frauduloase pot fi citite în articolul celor de la SC Media UK.

O altă campanie de promovare online frauduloasă a fost derulată timp de mai mulți ani. Un grup de atacatori a lansat multiple reclame infectate cu malware și le-a distribuit pe mai multe platforme de promovare online, inclusiv magazine online, site-uri de știri, divertisment sau sport.

Această campanie a generat peste 100 de milioane de reclame infectate și a avut victime celebre, ca BBC, Newsweek, The New York Times, și MSN, conform articolului publicat aici de Sophos. Autorii au fost prinși și condamnați, ca și în alte câteva cazuri, exemplificate în același articol. Câștigurile frauduloase au depășit zecile de milioane de dolari.

Cum îți protejezi de fraude campaniile de promovare online?

Conform celor mai recente studii, prevenția este ineficientă pentru 48% dintre incidentele cibernetice și atacurile hackerilor. Prin urmare, este nevoie să completezi măsurile de prevenire cu o monitorizare continuă, menită să detecteze prompt anomaliile. Astfel, vei putea reduce la minim eventualele pierderi, blocaje și alte efecte negative.

 În cazul firmelor mici și medii, descoperirea unui atac cibernetic durează, în medie, până la opt luni. În acest interval, accesul neautorizat la date poate afecta grav confidențialitatea activităților și chiar operativitatea profitabilă. Unele măsuri pot fi automatizate, cum ar fi scanările periodice ale sistemelor utilizate, verificările ad-hoc și testele de penetare.

Îți recomand să apelezi regulat la specialiști capabili să blocheze cu succes activități suspecte, care pot scăpa neobservate de instrumentele automatizate. Este important să-ți instruiești oamenii în scopul prevenirii unor costuri generate de fraude cibernetice. Evită să deschizi linkuri suspecte, raportează-le specialiștilor cu care colaborezi și încurajează-ți oamenii să raporteze orice comportamente suspecte ale sistemelor informatice sau ale unor persoane.

Când derulezi campanii de promovare online, monitorizează evoluția statistică a vizualizărilor și acțiunilor. Verifică toate variațiile bruște, sondează rapoartele și caută eventuale anomalii, pentru a vedea cauzele. Vei vrea să eviți să plătești pentru trafic, impresii sau clicuri false, generate de boți răufăcători.

Înainte să faci clic pe un banner sau un anunț de promovare online, plimbă cursorul deasupra lui, pentru afișarea informațiilor ascunse. Vei putea vedea dacă informațiile „din spate” corespund celor prezentate „în față” și au o bază realistă. De exemplu, unele reclame arată „în față” un nume celebru (a pățit-o CNN), iar „în spate” se află un link spre un site pirat, care fură date, minează criptomonede sau fraudează în orice alt fel victime neștiutoare.

Informația înseamnă putere, acum te poți proteja mai bine. Pregătindu-ți răspunsurile pentru situații neașteptate, poți evita sau depăși mai ușor momentele neplăcute. Probabil, vei fi mai greu de păcălit de atacuri cibernetice și campanii frauduloase de promovare online, ca în exemplele pe care tocmai le-ai citit!