De ce le pasă oamenilor atât de mult de sport?

Calendarul sportiv este marcat de evenimente importante cum sînt Campionatul Mondial, Olimpiada sau Liga Campionilor, adevărate repere pentru fani. Mizele sportive nasc pasiuni puternice, chiar dacă este uneori dificil să justifice intensitatea obsesivă a trăirilor, fie că este vorba despre adulți, fie că este vorba despre copii și tineri, indiferent dacă practică sau nu un sport de performanță, în mod organizat.

Dincolo de numărul celor care practică un sport, urmărirea spectacolelor, concursurilor și evenimentelor sportive mișcă mase enorme de oameni, care călătoresc spre destinații turistice motivați exclusiv de o activitate sportivă, generând o piață uriașă pentru acest domeniu.

De exemplu, conform unui articol care citează studii recente, în America de Nord, cifrele atingeau 60 de miliarde de dolari în 2014 și se estimează că vor ajunge la 73 de miliarde în 2019. Pentru fani, identificarea cu echipa favorită este mai importantă decât aceea legată de locul de muncă sau grupurile lor sociale.

Prin sport se stabilesc conexiuni sociologice pentru comunități și se exprimă apartenența, traversând barierele de vârstă, rasă, educație sau origine socială sau subliniindu-le. Acest lucru favorizează un nivel remarcabil al ratei de profit pentru industria sportului, cu un randament fantastic al investiției.

Știrile sportive abundă în informații care arată aviditatea fanilor pentru acest subiect, chiar și atunci când se încalcă reguli de comportament nescrise și legi scrise, când apar incidente și accidentări ale protagoniștilor, scandaluri și intimități din viața acestora.

Sport virtual și curse reale: mai există diferențe?

În directă legătură se află și evoluția jocurilor electronice dezvoltate pe baza unor sporturi cu priză la public. Se estimează că piața sporturilor electronice valorează deja 748 de milioane de dolari și că va atinge 1,9 miliarde până în 2018, conform altui articol.

Conexiunea dintre sporturile electronice și cele reale se face deja prin implicarea directă a unor cluburi – cum ar fi Wolfsburg, din fotbalul german – și a unor sportivi de excepție, care au acceptat să-și transfere cunoștințele, să-și împrumute imaginea și să colaboreze cu producătorii de jocuri.

În aceeași tendință se află și sporturile cu motor. Apar tot mai multe parteneriate între organizații sportive și companii care produc jocuri digitale, simulatoare și variante virtuale ale sporturilor cu motor, turneelor și circuitelor acestora, avansând idei și concepte îndrăznețe.

Astfel, de exemplu, rezultatele virtuale ar putea avea impact asupra clasamentelor din lumea reală a curselor de Formula E, prin turnee paralele, care să implice participarea unor piloți virtuali arondați echipelor înscrise în competiții.

Audiențele vor crește simțitor și potențialul global este uriaș. De aici, asocierea cu mărcile comerciale interesate de promovare este foarte simplă. Facilitarea interacțiunii dintre acești sportivi, fanii lor și companiile interesate să participe prin sponsorizare în parteneriate profitabile se poate face foarte rapid, depășind granițele dintre lumea reală și realitatea virtuală.

Iată un motiv în plus pentru a aloca o parte tot mai mare din bugetul de marketing către astfel de oportunități de promovare, prin intermediul sportului, în competiții reale și în jocuri electronice, care preiau în format digital și transpun în realitatea virtuală aceste competiții.