Unele dintre ideile pe care intentionezi sa le pui in aplicare au sanse mari de reusita, altele sint cel putin indoielnice. Cum ai putea sa stii dinainte care sint cele eficiente si care sint cele la care ar fi indicat sa renunti, evitand risipa?

Iata aici un “Tabel periodic al elementelor” unui sistem de marketing, cu focus pe continut. Foarte interesant si util, il poti pune pe perete, ca la orele de chimie. Apoi, bifezi actiuni din tabel si creezi o “reactie in lant”. Ideea si rezultatul final apartin celor de la Econsultancy – Chris Lake fiind creatorul.

c iinstrumente de marketing

Modelul include si un ghid in 7 pasi:

  1. Aloca timp definirii unei strategii.
  2. Determina formatele pe care intentionezi sa le folosesti.
  3. Gandeste-te la tipurile de continut pe gustul publicului tau tinta. Cerceteaza. Gaseste idei. Creeaza.
  4. Distribuie continutul generat prin platformele cheie de distribuire sau sociale.
  5. Urmareste indicatorii cheie si determina corelatiile cu obiectivele tale.
  6. Identifica declansatorii principali ai redistribuirilor. Asigura-te ca valorifici reactiile emotionale.
  7. Verifica si testeaza intotdeauna.

Pe termen lung, exista opinia ca activitatile de PR reprezinta viitorul marketingului (digital). Articolul de aici vine si cu o serie de argumente, inclusiv constatand ca tot mai multe (72%) agentii de PR ofera acum si servicii de SEO.

Cea mai mare cerere este pentru conceperea si crearea de continut, cresterea impactului apeland la personalitati si strategii de promovare prin retelele sociale.

Peste 60% dintre agentii si-au marit bugetele de marketing digital, cu atentie sporita pentru monitorizare, SEO, (din nou) crearea de continut si publicitate PPC/online.

Cum stii care va fi impactul continutului generat si utilizat in campaniile tale? In mediul online, lucrurile par sa se simplifice, avand in vedere multiplele metode disponibile de masurare si urmarire a efectelor, in timp real.

Activitatile traditionale de PR raman in continuare importante, completand gama utilizata si combinandu-se cu instrumentele digitale. Legaturile si relatiile personale le depasesc in eficienta pe cele digitale.

Continutul poate fi promovat in paralel prin mai multe astfel de mijloace disponibile pentru activitatile de PR – evenimente, comunicate de presa, editoriale, clipuri video si asa mai departe.

Dintre multitudinea de instrumente de marketing pe care le folosesc activitatile de PR, aparitiile Tv si clipurile video distribuite online par sa aiba cel mai mare efect.

Conditia obligatorie este ca mesajele sa fie distribuite constant si catre locurile unde se afla publicul tinta vizat de fiecare campanie. Chiar daca aparitiile Tv au reputatia de a fi scumpe, acest lucru poate fi usor compensat de rezultatele obtinute, printr-un randament superior.

Sportul, divertismentul, jocurile si stirile detin suprematia in ceea ce priveste gradul de atentie al publicului expus mesajelor cu continut video. Tu ce fel de instrumente de marketing folosesti?