Despre confirmări sociale și alte instrumente de marketing profitabil din gama fidelizării se pot înșira multe exemple reale, cu impact rapid asupra rezultatelor, fie față-în-față, fie în campanii email.

De exemplu, poți fi foarte plăcut impresionat de calitatea produselor, de prețurile echilibrate, varietatea opțiunilor și de amabilitatea vânzătorilor, inclusiv serviciile lor de asistență și transport.

Când cumperi ani la rând din același magazin anumite produse, cea mai plăcută confirmare socială vine când te întâlnești cu cineva, care este fidel magazinului de și mai mult timp. Ce mărturie mai bună poți avea, decât un client fidel care revine și te mai și recomandă altora?

Același principiu este valabil și pentru campaniile  email. Iată un exemplu, analizat din punct de vedere al marketingului profitabil:

–          Titlul mesajului – adică rândul de la subject (”colaborare, vopseluri speciale”) rostul lui este să atragă atenția în vreun fel – include beneficii, stimulează cititorul să continue lectura mesajului;

–          Oferta irezistibilă – dă-i un motiv cititorului să te aleagă pe tine în locul concurenților, ceva care să-l facă să comande imediat sau, măcar, să ceară mai multe informații, să fie interesat;

–          Confirmări sociale puternice, arătând câți oameni te-au ales până acum, cine și cu ce rezultate, incluzând cuvintele, imaginile și chiar recomandările celor care apelează la tine, cu fidelitate;

–          Creionează profilul publicului țintă, adaptează mesajul, vorbește-i astfel încât să fii ușor înțeles… identifică-i preferințele, pornind de la profilul clienților existenți. Țintește bine mesajul, acolo unde se află cei mai mulți potențiali cumpărători.

Chiar dacă emailul este gratuit, de ce să trimiți 10,000 sau 100,000 de mesaje în eter, la întâmplare (să vezi, apoi, rată scăzută de răspuns, rată ridicată de respingere, chiar plângeri de spam. Cum măsori, atunci, randamentul campaniei?).

De regulă, în ultimii 2 ani, campaniile email de succes au utilizat baze de date cu clienți fideli, care și-au oferit de bună voie adresele de email, pentru a primi mesaje periodice. Unii specialiști au numit acest lucru marketing de permisiune.

Totuși, simplul fapt că ai permisiunea să-i contactezi, nu înseamnă că ți-ai atins obiectivul. Ai grijă cum te porți, ce scrii, cât de des, cât de util și de agreabil! În plus, este binevenită reamintirea permisiunii inițiale pe care ai primit-o și reînnoirea ei periodică!

Așadar, dacă tot faci efortul de a trimite mesaje de promovare, concepând enunțuri, colectând baze de date și așa mai departe, e important să reglezi și elementele de mai sus – cel puțin cele patru, însă mai sunt și alte criterii de urmărit, dacă vrei să îți crești vânzările prin campanii de marketing profitabil.