Peste 43% dintre IMM-uri pun pe lista priorităţilor amplificarea activităţilor de marketing profitabil. Acest lucru reiese din “Carta Albă” a IMM-urilor din România, ediţia 2010. Am obţinut un exemplar al acestei publicaţii prin bunăvoinţa unui prieten apropiat, căruia îi mulţumesc şi pe această cale.  Această lucrare deosebit de valoroasă a fost realizată de specialişti CNIPMMR şi AIPPMM pe baza unei analize ample la nivel naţional.

Totodată, peste 43% dintre oamenii de afaceri işi propun o extindere moderată a afacerii pentru următorii doi ani. Majoritatea IMM-urilor apreciază că principalul lor avantaj competitiv constă în calitatea produselor sau serviciilor oferite, pe care le vând la un preţ cât mai convenabil pentru clienţi.

Aceste informaţii reflectă potenţialul de dezvoltare al economiei, pe baza instrumentelor unui marketing profitabil. Printre aceste instrumente se află şi comunicarea către publicul ţintă a calităţii produselor sau serviciilor oferite.

Studiul recunoaşte importanţa utilizării serviciilor de consultanţă şi influenţa pozitivă majoră a acestora asupra intensităţii, conţinutului şi eficienţei proceselor de inovare în interiorul firmelor. Firmele cu rezultate financiare mai bune în 2009 faţă de 2008 includ o proporţie mai mare de utilizare a serviciilor externe de consultanţă – 32,61% – lucru care demonstrează că activităţile de consultanţă au un impact pozitiv considerabil asupra funcţionalităţii şi performanţelor obţinute de firme.

De asemenea, informaţiile obţinute prin acest studiu relevă că 82% dintre IMM-uri sunt active numai pe piaţa internă la nivel local şi naţional, iar 48% numai la nivel local. Din punct de vedere al marketingului profitabil, acest lucru reprezintă un potenţial uriaş, pentru că eforturile de marketing pot fi concentrate în zona de interes cu costuri mai reduse. Eficienţa eforturilor de marketing depinde de alegerea şi definirea corectă a pieţei ţintă şi, ulterior, de potrivirea mesajului cu piaţa aleasă.

Profitul poate creşte rapid prin utilizarea unor instrumente de marketing profitabil insuficient exploatate, inclusiv folosirea Momentelor Adevărului. Acest lucru poate fi realizat prin acordarea unei importanţe crescute pregătirii angajaţilor care vin în contact cu potenţialii cumpărători.

Suportul consultanţilor externi este important atât pentru pregătirea angajaţilor, cât şi pentru punerea în practică a metodelor eficiente de marketing. Vei economisi timp, lăsându-i pe specialişti să îşi demonstreze abilităţile, iar tu te vei dedica activităţilor zilnice de operare şi administrare a firmei.

Vei evita risipa de eforturi şi bani cu încercările repetate de găsire a soluţiilor potrivite pentru creşterea vânzărilor şi profitului. Atunci când vei face acest lucru, te vei detaşa de concurenţii tăi, care încă ezită în căutările lor. Vei câştiga mai mulţi clienţi, fiindcă TU vei fi cel care aplică un marketing profitabil!