Ti-ar fi mult mai usor sa cunosti raspunsul dinainte. Deseori, procesul devenirii, drumul spre succes, conteaza mai mult si este mai important decat rezultatul final. Depinde de unitatea cu care masori gradul de succes pe care il atingi.

Sansele de succes depind si de factori independenti de vointa ta

Acestia pot fi mai greu de controlat sau de anticipat, fie ca este vorba de context, fie ca oamenii din circuitul pe care il parcurgi au o doza ridicata de influenta asupra eficientei actiunilor pe care le urmezi pentru succes.

Azi ai ocazia sa citesti 40 de raspunsuri ale unor experti privind campanii de succes, derulate prin marketingul personalitatilor – adica influenta generata de oameni cunoscuti asupra publicului tinta, determinand reactii, comportamente si decizii bazate pe opiniile acestor personalitati.

Personalitatile pot fi bloggeri, jurnalisti sau intreprinzatori de succes. Statutul lor este consolidat de un numar mare de admiratori, care le urmeaza si le aplica recomandarile.

Marketingul prin influenta personalitatilor

Acesta si-a demonstrat eficienta asupra oamenilor atat pentru marci cunoscute, cat si pentru firme mici. Spre deosebire de alte tipuri de campanii, aceasta forma de marketing poate fi un pic haotica.

Gasesti aici, in engleza, raspunsurile oferite de 40 de experti in PR, social media si marketing online. Astfel de formatori de opinie exista si in Romania. Poti sa-i gasesti usor, uitandu-te la topul celor mai citite bloguri sau la frecventa cu care apar in diverse emisiuni si interviuri personalitati carora li se cer opinii pentru anumite subiecte.

Recomandarile expertilor pentru campanii de succes difera, de la patrunderea marcii in sanul comunitatilor carora li se adreseaza si pana la strategii eficiente ca preluari de profile din platforme ca Snapchat sau Instagram. Capteaza atentia si castiga increderea personalitatilor admirate de cei mai multi oameni, cu un numar cat mai mare de fani.

Masurarea rezultatelor

Pentru campanii derulate prin influencer marketing, masurarea rezultatelor a fost o tema importanta, regasindu-se printre intrebarile la care au raspuns cei 40 de experti. Puterea lor de influenta se regaseste in succesul campaniilor derulate.

Prin urmare, unii oameni ajung repede la succes, profitand de recomandari ale unor oameni cunoscuti, pe care alti oameni i-au considerat demni de incredere si au decis sa-i urmeze, tinand cont de parerile lor.

Un sportiv celebru american distribuie mesaje comerciale prin Twitter pentru un onorariu de 140,000 de dolari. In Romania, tenisul a castigat foarte multi fani si practicanti in ultimul an, datorita Simonei Halep. Handbalul atrage si cu ajutorul Cristinei Neagu.

Unii bloggeri transfera increderea publicului pentru onorarii de la 50 de Euro la 2000 de Euro/articol publicitar.

Unele vedete de televiziune fac recomandari culinare, de moda sau pentru destinatii preferate de vacanta. Dincolo de reclamele evident cointeresate, cu actori cunoscuti, deseori apar opinii sincere, sustinute cu pasiune, cu impact mult mai puternic si mai rapid.

In aceste situatii, drumul spre succes este mai scurt. Convinge-i pe cei care au putere de influenta sa vorbeasca pozitiv despre tine. Poate faci placinte foarte gustoase, poate cultivi legume ecologice sau ai o ferma de animale, unde copiii pot petrece intr-o tabara organizata, cu jocuri si evenimente atractive, care sa le dezvolte aptitudini sociale si obiceiuri sanatoase, imbogatindu-le cunostintele si bucurandu-i.

Daca vrei o traducere a articolului original in engleza, scrie un comentariu. Daca ai alte idei, sugestii sau pareri, impartaseste-le celorlalti cititori. Daca si alti prieteni de-ai tai ar fi interesati sa afle ce scrie aici, recomanda-le acest articol.

Succesul se poate antrena. Antrenandu-te impreuna cu un sportiv celebru, poti avea eficienta mai mare. Un antrenor recomandat de personalitati de succes va avea mereu mai multi solicitanti pe care sa-i pregateasca. Tu cu cine alegi sa te antrenezi?