Forbes are dreptate (intotdeauna?). La recentul eveniment Digital Marketing Forum din Bucuresti, unul dintre lectori a facut aceasta afirmatie. Tu ai intotdeauna dreptate, cand fixezi bugetul de marketing?

Lasa-ti loc pentru oportunitati neprevazute, permite-ti rectificari, pentru a valorifica ocazii si evenimente cu care te poti intalni, intr-un mod profitabil. Bugetul de marketing poate fi elastic, sa zicem, intr-o limita de 15% (tu decizi, de fapt).

Cat de importanta este distinctia intre imagini si imagine?

Bugetul de marketing pentru activitatile tale este prevazut sa acopere perioade anuale sau mai scurte? Este axat pe utilizarea de imagini, valorificarea lor in mod profitabil sau pe construirea unei imagini, consolidarea ei pe piata?

Cam 71% dintre imaginile corporatiste din ziua de azi (branduri) ar putea disparea intr-o singura zi, fara ca publicul sa le simta lipsa, sa le regrete. Dramatic, nu? Cand atatea firme alearga dupa imagine, disparitia atator imagini n-ar conta, catusi de putin!

Pe de alta parte, daca vrei sa te promovezi folosind doar sloganuri, adica vorbe (si cifre statistice), fara imagini, iti va fi foarte greu sa convingi (impact aproape de zero, stiu pe propria-mi piele).

O imagine poate spune mai mult decat o mie de cuvinte. Oare, de ce uitam asta, deseori? Pana si efectele speciale sonore de la radio sint menite sa ne determine creierul sa proiecteze o imagine (tunete, tropait de cai, motoare de masini, etc.).

Unele firme aloca bugetul de marketing aproape exclusiv catre imagine, in detrimentul imaginilor. Odata stabilit, este batut in cuie si nimic, oricat de tentant, nu poate schimba decizia, ratand oportunitati profitabile.

Tu aliniezi bugetul de marketing cu activitatile de relatii cu clientii?

Sint oameni de afaceri care ignora legatura dintre marketing si relatiile cu clientii. Asta costa. Bani risipiti, eforturi irosite, timp pierdut: poti evita astfel de situatii foarte usor, conectand firesc cele doua componente ale afacerii.

La acelasi eveniment, Digital Marketing Forum, un alt lector a insistat asupra marketingului in timp real (Real Time Marketing). Intr-un studiu de caz, s-a evidentiat cresterea exponentiala, prin marketing in timp real, a ratei de conversie.

Un exemplu din exterior, care confirma importanta marketingului in timp real are la baza un studiu, rezumat intr-un articol de aici. Daca bugetul de marketing ar fi batut in cuie, cum ai putea face conexiuni in timp real?

Un alt exemplu spune ca “80% dintre consumatorii intervievati [de NACS] spun ca pretul benzinei are impact asupra parerii lor despre economie.” Cu alte cuvinte, un singur indicator influenteaza optimismul, comportamentul, bugetele si asa mai departe. Gasesti aici articolul.

Tot acolo gasesti si ceea ce oamenii cred ca este agasant pe Facebook (oamenii care distribuie prea multe informatii despre ei insisi, oamenii care publica lucruri sau imagini despre tine, fara sa ceara permisiunea).

Bugetul tau de marketing respecta aceste pareri sau activitatile tale pe Facebook pot intra in categoria celor agasante?

Folosind concluziile unor astfel de articole, poti sa-ti concepi bugetul de marketing, astfel incat sa-i dai elasticitate, pregatindu-te pentru schimbari de tendinte sau chiar determinandu-le si influentandu-le decisiv, prin actiunile tale.

Revenind, la evenimentul mentionat mai devreme au fost mentionate numele unor personalitati si recomandarile lor. Ti-ar putea fi de folos sa stii ce au de zis astfel de oameni, care au revolutionat, profitabil, diverse afaceri.

Gasesti aici un articol dedicat celor mai influenti 10 oameni din marketingul online, de urmarit in 2014. Cu siguranta, vei gasi idei utile, inclusiv pentru modul in care iti croiesti bugetul de marketing.

Sper sa-ti fie de folos ce-ai citit azi. La Digital Marketing Forum am vazut exemple reusite de campanii online de succes. Cel mai interesant lucru a fost ca doi competitori au fost reprezentati de agentiile care le-au lucrat campaniile.

Cei doi au fost, pe rand, lideri de piata. Una dintre agentii s-a axat pe crearea unui personaj, cealalta pe povestire. Pusi fata in fata, Mercador si Tocmai au aratat cateva lucruri “din spatele scenei”. S-au evitat intrebarile despre bugetul de marketing…