Dacă te-aș cunoaște, ai putea beneficia de soluții croite pentru afacerea ta. Așa, va fi nevoie să adaptezi următoarele exemple pentru campaniile pe care vrei să le derulezi.

Exemplul de azi: Cum măsori randamentul unui anunț publicitar?

De regulă, firmele publică anunțuri care includ datele de contact, sperând ca un număr cât mai mare dintre potențialii cumpărători care văd anunțurile să reacționeze la mesajele de promovare difuzate.

Ce faci, ca să poți separa sursele care generează solicitări? O variantă este, pur și simplu, să întrebi solicitantul: „De unde ați aflat de noi?” Îți recomand însă ca, mai întâi, să rezolvi problema solicitantului și abia apoi să-l întrebi ceea ce vrei să afli tu de la el.

Aici apare uneori situația în care solicitantul nu-și amintește de unde a aflat de tine sau chiar refuză să-ți spună, indiferent de motiv. Prin urmare, rămâne un număr de solicitări cu sursă incertă.

O altă variantă, este utilizarea unui număr de telefon unic pentru fiecare anunț. De exemplu, achiziționezi o cartelă de telefon preplătită și redirecționezi apelurile primite către linia de telefon pe care vrei s-o utilizezi.

Astfel, în lista de apeluri redirecționate vei putea vedea numărul exact al solicitărilor, pentru fiecare număr de telefon specific fiecărui anunț, chiar dacă le redirecționezi pe toate către aceeași linie de telefon, pentru a răspunde tuturor.

O altă variantă este folosirea unui cod specific fiecărui anunț. Să zicem că publici un anunț în România Liberă, în 3 decembrie 2014. Codul poate avea forma RL312AA. Precizezi în anunț care este semnificația codului (reducere, abonare, invitație, tombolă, etc.), apoi soliciți confirmarea codului pentru fiecare persoană care răspunde anunțului.

Poți folosi cupoane sau taloane, care să fie decupate și transmise într-o formă specifică (poștal, în persoană sau online). Acestea te ajută să măsori audiența generată de campaniile tale de promovare.marketing mobil si rapid

Așadar, cum măsori randamentul unui anunț publicitar?

Concret, întocmești un tabel care să includă, mai întâi costul unitar pentru producerea unui anunț, costul unitar pentru difuzarea lui și celelalte costuri de utilizare și administrare pentru acel anunț (cost cu linia telefonică, cu numărul special dedicat, redirecționarea unui apel, căsuță poștală, etc.).

Apoi, calculezi costul total pentru reluarea campaniei de mai multe ori, în aceeași formă și cu aceiași parametri. Dacă schimbi anumite variabile, va fi nevoie să ții cont de influența acestor schimbări asupra variației rezultatelor tale.

În fine, rezultatele: înregistrezi în tabel fiecare solicitare generată de acel anunț și calculezi totalul solicitărilor pentru o difuzare. Apoi, în altă coloană, urmărești câte dintre solicitări s-au transformat în comenzi sau achiziții concrete. Evident, cireașa de pe tort – înregistrezi suma generată prin însumarea tuturor comenzilor generate de acel anunț.

Cu cât veniturile înregistrate sînt mai mari decât costurile, cu atât mai mare este succesul anunțului pe care l-ai conceput. Acesta este un indicator foarte important pentru randamentul marketingului tău.

Totuși, există situații (și anunțuri) care merită atenție sporită. Uneori, deși la prima vedere pare normal să renunți la un anunț care costă mai mult decât veniturile generate printr-o singură comandă, este bine, totuși, să-l publici în continuare.

Argumentul decisiv pentru a menține un anunț ține de Valoarea în Timp a Clientelei. Poate credeai că răspunsul este că brandingul se face în timp sau că trebuie să publici reclame pentru imagine. Fals. Motivul care contează ține de clienți – dar acesta este un alt subiect. Vei putea citi despre el în alt articol, te invit să revii pe acest blog.