Asocieri pozitive între sport și Star Wars?

Fapt: drepturile de autor/producție pentru continuarea seriei Războiul Stelelor au fost cumpărate de Disney cu 4 miliarde de dolari. Campaniile de promovare pentru ultima serie lansată trezesc forța latentă în zeci și sute de mărci, asociate acestei producții cinematografice. Investițiile în promovare depășesc 25 de milioane de dolari.

Urmărirea reclamelor Tv în timp real și măsurarea impactului acestora arată sumele generate ca venituri suplimentare, inclusiv din „spoturi strategice” difuzate în rețelele Tv monitorizate de ispot.tv – mai mult de 60 de reclame, care promovează filmul.

Anterior, astfel de campanii de promovare s-au mai folosit pentru Avatar, seria Harry Potter și, mai recent, pentru Minions. Intră acum în joc și firmele de măsurare a impactului emoțional, având în vedere anvergura campaniei, care i-ar putea face pe consumatori să se simtă bombardați.

Mărcile promovate vin din domenii foarte variate, de la computere la jocuri video, automobile, restaurante, birotică și papetărie. Practic, este un parteneriat de promovare, asociind lansarea filmului cu produsele respective. Rețeta este verificată. Sportul este și el prezent cu o mulțime de asocieri pozitive.

Filmul are de câștigat prin reducerea costurilor de promovare, suportate în asociere cu mărcile partenere. Acestea au de câștigat de pe urma imaginii și notorietății seriei Războiul Stelelor. Fanii generațiilor anterioare au de acum alături generația de azi.

Star Wars – impact financiar

Hollywood așteaptă salvarea financiară a unui an destul de slab, din punct de vedere al încasărilor pentru filmele din 2015. Cu încasări de peste 1 miliard de dolari doar din vânzările de bilete, Star Wars bate toate recordurile la nivel mondial. De altfel, 5 din top 10 filme cu cele mai mari încasări din toate timpurile au fost lansate în 2015.

Producția promite încasări totale uriașe, având în vedere că lansarea filmului în China și India abia urmează în ianuarie. Apoi vor veni încasări din DVD-uri, drepturi de televizare, jucării și obiecte purtând imagini reprezentative din film, și așa mai departe – imaginația este singura limită.

Din punct de vedere comercial, multe producții cinematografice reiau aceleași teme, care au avut succese în trecut, punându-le în situații noi – vezi Superman vs Batman, Iron Man vs Captain America, Avengers sau Terminator – storcând ultimele picături de profit din benzi desenate sau teme cu priză la public.

Unde se investește mult în promovare, așteptările sînt pe măsură. La scară redusă, regulile rămân valabile – promovarea prin asocieri pozitive cu alți producători are beneficii confirmate, pentru toată lumea. Același lucru este valabil și în sport.

Asocieri pozitive în sport

Rezultatele deosebite pot fi valorificate prin investiții pe măsură alocate promovării prin evenimente și acțiuni asociate cu mărci doritoare de imagine, prin difuzarea cât mai largă a informațiilor legate de performanțele realizate și de cele potențiale, prin strategii de marketing coordonate eficient.

Oamenii gândesc mai rapid făcând asocieri. Acest lucru este înnăscut și poate fi accentuat prin educație. Este ceea ce se întâmplă acum în industria filmului, este ceea ce se poate face ușor și în sport: asocieri pozitive între performeri din sporturi diferite, între sportivi și producții cinema și cu orice alte evenimente cu priză la public.

Promovarea unui eveniment sportiv se poate face prin asociere cu lansarea unui film, a unei game de produse, a unei mărci, a unui album, festival sau concert de muzică, a unei emisiuni Tv sau cu prilejul unui eveniment sau sărbători naționale. Mai ales că acum este foarte ușor să filmezi și să distribui clipuri video pentru promovare!

Succesul lansării Star Wars VII reiese din cifre: încasări record din bilete vândute, impact extraordinar la public, comentarii și aprecieri, comparații și evaluări.

Publicul are nevoie să rămână cu ceva. În perioade de criză, divertismentul suferă mai puțin decât alte domenii. Râsul este sănătos, performanțele și spectacolul sportiv aduc bucurie, bună dispoziție și optimism, încurajare și emulație.

Un An Nou Fericit, plin de bucurie și rezultate, de bogăție sufletească și asocieri pozitive!